fbpx

מתי מומלץ לפנות אל מרפאה בעיסוק

הטיפול של מרפאה בעיסוק מתמקד בסיוע בשיפור התפקוד הנפשי והגופני, שנפגע אצל אדם. הטיפול נועד לשפר/להקנות למטופלים מיומנויות ויכולות המאפשרות להם לתפקד בצורה הטובה ביותר ולהיות מעורבים בפעילויות בעלות מטרה ומשמעות המשפרות את איכות חייהם.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מתי מומלץ לפנות אל מרפאה בעיסוק – ריפוי בעיסוק הוא טיפול שיקומי פרה-רפואי, המתאים בכל שלבי החיים. זהו טיפול שנועד לאפשר למטופל לתפקד בצורה המיטבית ביותר שלו.

במאמר זה נדבר על תפקידיה השונים של מרפאה בעיסוק ומתי מומלץ לפנות אליה לטיפול.

מהו תפקידה של מרפאה בעיסוק

הטיפול של מרפאה בעיסוק מתמקד בסיוע בשיפור התפקוד הנפשי והגופני, שנפגע אצל אדם. הטיפול נועד לשפר/להקנות למטופלים מיומנויות ויכולות המאפשרות להם לתפקד בצורה הטובה ביותר ולהיות מעורבים בפעילויות בעלות מטרה ומשמעות המשפרות את איכות חייהם. 

מרפאה בעיסוק עורכת אבחון בהתאם ללקות של המטופל. בהתאם לתוצאות האבחון היא בונה תוכנית טיפולים מותאמת אישית, הכוללת: רכישת מיומנויות לשינוי התנהגות, שיפור כישורים, התאמות סביבתיות וחברתיות, ליווי בני המשפחה המטפלים ועוד.

תחומי טיפול של מרפאה בעיסוק

מרפאה בעיסוק היא בעלת הכשרה מתאימה בתחום הטיפולי בו היא מתמחה.
למרפאה בעיסוק ישנם מספר תחומי התמחות: 

  • ריפוי בעיסוק לגיל הרך ולילדים
    מסייעת לילדים לגשר על פערים שונים שמופיעים לעתים במשימות החיים הרלוונטיות לאותו שלב התפתחותי. הטיפול מתמקד במגוון רחב של כישורים: בתחום החברתי, מוטורי, חישתי ועוד.
  • ריפוי בעיסוק התפתחותית לתינוקות וילדים
    יודעת לזהות את הקושי של התינוק/הילד ומסייעת לילד, ביחד עם ההורים, לתפקד בצורה טובה יותר. העבודה תעשה באמצעות שיפור יכולות הילד, התאמת הסביבה למצבו ומתן פתרונות פיזיים שיקלו עליו.
  • ריפוי בעיסוק לאוטיזם וחינוך מיוחד
    מסייעת לילד לפתח מיומנויות, כאלה המצופות מבני גילו, אשר יאפשרו לו לבצע פעולות יומיומיות כגון: לבוש, אכילה, רחצה ומשחק, באופן עצמאי. מרפאה בעיסוק לאוטיזם וחינוך מיוחד מתמחה אף בטיפול בבעיות הנובעות מוויסות החושים.
  • ריפוי בעיסוק לשיקום כף יד
    טיפול בפגיעה בכף היד, המאפשר להימנע מניתוח, להפחית כאבים, לשפר את התפקוד ולהחזירו למצב קרוב ככל הניתן לזה שהיה לפני הפגיעה.
  • ריפוי בעיסוק למבוגרים
    מטפלת במגוון אתגרים הקשורים לגיל השלישי, ביניהם גם אלו הקשורים למחלת אלצהיימר, דמנציה, מניעת נפילות ושיקום קוגניטיבי. היא בעלת הכשרה מתאימה וניסיון רב בשיקום נוירולוגי/שיקום גריאטרי/ריפוי בעיסוק לגיל השלישי.
  • ריפוי בעיסוק לשיקום נוירולוגי
    מסייעת לשפר את התפקוד היומיומי, הגופני והנפשי, שנפגע בשל ליקוי או מחלה כלשהי.
  • ריפוי בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי
    מסייעת בשיפור ושיקום התפקוד הנפשי והגופני, שנפגע אצל המטופל בשל מחלות וליקויים שונים בגוף. הטיפול מתבצע באמצעות הענקת כלים ועזרים שמסייעים למטופל להגיע לתפקוד מירבי בכל תחומי החיים.
  • ריפוי בעיסוק להתאמת אביזרי עזר וניידות

במקרה בו ישנה פגיעה בתפקוד הפיזי או הקוגניטיבי של אדם בשל לקות כלשהי, בהתאם לפירוט תחומי הטיפול למעלה, כדאי לבחון את הצורך בפניה למרפאה בעיסוק. 

האבחון והטיפול עי מרפאה בעיסוק

מרפאה בעיסוק בונה את הטיפול מכמה שלבים:

  1. הערכה מקיפה- איסוף מידע על ההיסטוריה הרפואית של המטופל, יכולות תפקודיות, מטרות ואתגרים, באמצעות תצפיות, ראיונות ושיח עם הלקוח ומשפחתו/המטפלים שלו.
  2. הצבת יעדים- לאחר סיום ההערכה, המרפאה בעיסוק משתפת את המטופל/הוריו בתהליך הצבת מטרות לטיפול, המבוססות על צרכיו, העדפותיו וסדרי העדיפויות שלו. המטרות עשויות להתמקד בשיפור יכולות תפקודיות ספציפיות, שיפור העצמאות בפעילויות יומיומיות, או השגת תוצאות ספציפיות הקשורות לעבודה, בית ספר או פעילויות פנאי.
  3. בניית תוכנית טיפול מותאמת אישית.
  4. הטיפול עצמו. 
  5. מעקב אחר התקדמות והערכה מחודשת- לאורך הטיפול, מתבצע מעקב שוטף אחר התקדמות המטופל ובהתאם מתבצעות התאמות בתוכנית הטיפול.

מרפאה בעיסוק פרטית- איך למצוא מרפאה בעיסוק מומלצת?

פיזיוגרופ מציעה מרפאה בעיסוק פרטית המדויקת לבעיה הספציפית של המטופל.
כיצד אנו מתאימים את עצמנו אליך?

  • אנחנו רגישים לצרכים וליכולות שלך ועל כן מספקים שירות מידי, קרוב לבית, ופעמים רבות אפילו אצלך בבית.
  • יש לנו רשת מטפלים ארצית, כך שתוכלו לבחור את המכון הקרוב ביותר אליך.
  • אצלנו לא תמתינו זמן רב לתורים- יש תורים בזמינות גבוהה.
  • אנחנו נתאים לך את המרפאה בעיסוק הטובה ביותר עבורך, זו שתדע לקדם אותך בצורה הנכונה והמדויקת ביותר.
  • כל המרפאות בעיסוק שלנו מוסמכות ע״י מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה, לכולן שנים של ניסיון והכשרות בבתי חולים מובילים וקליניקות ידועות.

במכוני פיזיוגרופ ברחבי הארץ תמצאו מרפאות בעיסוק מומחיות ומנוסות, שישמחו לעמוד לרשותכם. מוזמנים ליצור קשר.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות