fbpx

מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי

מרפאה בעיסוק לשיקום קוגניטיבי הינה בעלת ידע נרחב בתחום השיקום הקוגניטיבי. היא מבצעת למטופלים אבחון בהתאם ללקות עמה הם מגיעים אליה. בהתאם לתוצאות האבחון היא בונה תכנית טיפולים מותאמת אישית, הכוללת: רכישת מיומנויות לשינוי התנהגות, תרגילים קוגניטיביים, שיפור כישורים, התאמות סביבתיות וחברתיות, ליווי בני המשפחה המטפלים ועוד.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי – ריפוי בעיסוק הוא טיפול שיקומי פרה-רפואי המסייע בשיפור ושיקום התפקוד הנפשי והגופני, שנפגע אצל המטופל בשל מחלות וליקויים שונים בגוף. הטיפול מתבצע באמצעות הענקת כלים ועזרים שמסייעים למטופל להגיע לתפקוד מרבי בכל תחומי החיים, החל מפעולות בסיסיות יומיומיות, כגון: אכילה ורחצה, דרך תרגול קוגניטיבי ועד סיוע וליווי בתחום החברתי.

במה עוסקת מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי?

מרפאה בעיסוק לשיקום קוגניטיבי הינה בעלת ידע נרחב בתחום השיקום הקוגניטיבי. היא מבצעת למטופלים אבחון בהתאם ללקות עמה הם מגיעים אליה. בהתאם לתוצאות האבחון היא בונה תכנית טיפולים מותאמת אישית, הכוללת: רכישת מיומנויות לשינוי התנהגות, תרגילים קוגניטיביים, שיפור כישורים, התאמות סביבתיות וחברתיות, ליווי בני המשפחה המטפלים ועוד.

מהי לקות קוגניטיבית?

לקות קוגניטיבית היא מצב שמשפיע על עצמאותו ותפקודו של האדם. מצב זה עשוי להיות מאופיין בחוסר התמצאות, בלבול, פגיעה בתהליכי חשיבה, פגישה בזיכרון וביכולת הקשב, קושי בזיהוי סיטואציות, קושי לנהל תהליכים ועוד.
לעתים ישנה ירידה במודעות ואף חוסר מודעות, מצב הפוגע ביכולת לזהות סיכונים ולהבין השלכות של מעשים.

אודות אבחון קוגניטיבי

האבחון בוחן את יכולת התפקוד הקוגניטיבית של המטופל. מטרתו לזהות את הליקויים בדרך החשיבה של המטופל הפוגמים בתפקודו התקין.

מיהם המטופלים הנדרשים לאבחון קוגניטיבי?
מדובר בחולים הסובלים מפגיעה נוירולוגית עקב טראומה, חבלה, אירוע מוחי או מחלה.

מה בודקת מרפאה בעיסוק במהלך אבחון קוגניטיבי?
מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי מתחילה מהערכה כללית של המטופל, במסגרתה היא מפנה אותו לבצע בדיקות דם שונות. לאחר מכן היא מבצעת תשאול למטופל, הכולל מילוי שאלונים, ביצוע מטלות ממוחשבות ובכתב וקיום שיחות עם רופא, פסיכולוג ועובדת סוציאלית.
במסגרת האבחון נבחנים הגורמים הבאים:

  • יכולת למידה וזיכרון
  • היבטים מחשבתיים ומוטוריים
  • יכולת קשב
  • תפיסה חזותית ומרחבית
  • יכולת תכנון וארגון פרטים
  • יכולת פתרון בעיות
  • יכולת מיון מידע
  • יכולת לזהות סיטואציות
  • בחינת מצבו הרגשי של המטופל

האבחון עשוי להימשך יותר מפגישה אחת ובסופו המרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי תבנה את תוכנית השיקום של המטופל בהתאם למסקנות שעלו באבחון.
לאורך הטיפול יתבצעו באופן תדיר אבחונים נוספים כדי לקבל אינדיקציה על מצבו הקוגניטיבי של המטופל ולהבין האם יש החמרה או שיפור במצב. 

ריפוי בעיסוק במקרים של אלצהיימר ודימנציה

הגיל השלישי הוא אחת מאוכלוסיות היעד המרכזיות של ריפוי בעיסוק בתחום האבחון והשיקום הקוגניטיבי. ירידה קוגניטיבית ומחלות כגון אלצהיימר ודמנציה, מטופלות באמצעות ריפוי בעיסוק. במקרים אלה מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי לא תטפל בבעיה הנקודתית, אלא תתייחס באופן כולל לתפקודו של המטופל במטרה לשפר את התפקוד ואת איכות חייו. 

מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי תבצע אבחון במטרה לאתר את מקור הירידה הקוגניטיבית, ותבנה לו תוכנית טיפולים אישית, הכוללת:

  • תרגילים לשיפור פעולות יומיומיות
  • תרגילים לשיפור הזיכרון
  • התאמת הסביבה לצורכי המטופל, למשל: מכשירי עזר, ריהוט מותאם וכדומה
  • מציאת פעילויות פנאי מתאימות

באמצעות ריפוי בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי ניתן לאתר מחלות נוח ניווניות, כגון דימנציה ואלצהיימר, עוד בשלביהן המוקדמים, וכך להתאים טיפול תרופתי שיאט את קצב התפתחות המחלות הללו, וכן לעקוב אחר תהליך השיקום.

תפקידה של מרפאה בעיסוק לאבחון ושיקום קוגניטיבי הוא משמעותי מאוד בתהליך השיקום הקוגניטיבי.
בפיזיוגרופ תוכלו למצוא נשות מקצוע מנוסות ומומלצות, בפריסה ארצית.
נשמח לעמוד לרשותכם.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות