fbpx

האם יש יתרונות לשיקום ביתי למחלת פרקינסון

מהו שיקום נוירולוגי למאובחני פרקינסון? האם טיפולי פיזיותרפיה יכולים לעזור להתמודדות עם פרקינסון? איך אפשר לשפר איכות החיים לצד מחלת הפרקינסון? קראו כאן כדי ללמוד עוד..
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

שיקום ביתי למחלת פרקינסון הוא טיפול נפוץ. האם יש לכך יתרונות על פני שיקום במכון פיזיותרפיה למשל? ולמה כדאי לשים לב בשיקום ביתי?

איך שיקום נוירולוגי משפיע על התפקוד היומיומי של חולי פרקינסון?

שיקום ביתי למאובחני פרקינסון מתבצע על ידי צוות פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת וטיפולים תומכים נוספים. שיקום ביתי הוא קריטי ומשמעותי במיוחד במחלות נוירולוגיות הפוגעות בתפקוד, ובפרקינסון בפרט.

הטיפולים הקיימים כיום יכולים להקל על חולי הפרקינסון את התפקוד היומיומי ולהאט את קצב התפתחות המחלה, במיוחד כאשר הטיפולים מתבצעים בסביבת החיים האמיתית שלהם.

החיים עם מחלת הפרקינסון

פרקינסון היא מחלה נוירולוגית ניוונית פרוגרסיבית, כלומר כזו שמחמירה עם הזמן.
היא פוגעת ביכולת של המוח להעביר אותות אל מערכת העצבים ובכך משפיעה על יכולת התפקוד של החולה.
למחלה יש היבט פיזי מאוד חזק אבל יש לה גם השלכות קוגניטיביות ונפשיות מורכבות.
אופי הקשיים והמגבלות, וגם עוצמתם, משתנים מאדם לאדם. לרוב יופיע קושי בתנועה ובביצוע פעולות פיזיות יומיומיות כמו הליכה, לבוש, אכילה וכו'. כמו כן, אצל מרבית החולים יופיעו רעידות בגפיים, כאבי פרקים, חוסר שיווי משקל וקואורדינציה.

שיקום נוירולוגי לחולי פרקינסון

פגיעות על רקע נוירולוגי פוגעות בתפקוד ומצריכות שיקום אינטנסיבי לצד הטיפול התרופתי והתערבויות רפואיות נוספות כמו ניתוחים, גרייה חשמלית ועוד.

מטרת השיקום היא לשפר את תפקודו של המטופל ולהגיע למידה המירבית האפשרית של עצמאות. במהלך שיקום בליווי אנשי מקצוע מומחים, חולי פרקינסון יכולים לחזק ולשפר את יכולת הביצוע של מיומנויות יומיומיות וללמוד להכיר את המגבלות של עצמם ואת הדרכים שיוכלו להקל על עצמם בעזרת טכניקות ייחודיות או עזרים חיצוניים.

השיקום של חולי פרקינסון הוא אינדיבידואלי. פיזיותרפיסט או מרפאה בעיסוק מתחילים את השיקום מאבחון המגבלות הספציפיות של כל חולה והתאמת הליך השיקום באופן מדויק. הטיפולים משפרים את יכולת התנועה וביצוע הפעולות היומיומיות על ידי תרגול, חיזוק השרירים, עבודה על קואורדינציה, שיווי משקל, שיפור ההליכה, מוטוריקה עדינה ועוד. טיפולים משלימים כמו הידרותרפיה וקלינאות תקשורת מסייעים לשיקום ולשימור היכולת לאורך זמן.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

אל תתפשרו על איכות החיים שלכם! התחילו בשיקום בהקדם האפשרי

שיקום ביתי למאובחני פרקינסון משנה חיים

השיקום בבית המטופל יעיל יותר משיקום בבית חולים או במרפאות שיקומיות. התרגול אפקטיבי יותר כאשר הוא נעשה בתנאים האמיתיים שבהם חי המטופל ולא בתנאי "מעבדה" שרק מדמים את הפעולות היומיומיות שהוא נדרש לבצע.

המטפלים יכולים לבצע אבחון הרבה יותר מדויק של הקשיים הספציפיים של כל מטופל בצפייה בהתנהלותו השגרתית בבית ולהתאים את הטיפול באופן אפקטיבי יותר. כך ניתן גם להתאים את סביבת המגורים לצרכי המטופל ולמנוע פציעות ונפילות, למשל על ידי הזזת שטיחים, התקנת מאחזים בשירותים ובמקלחות ועוד.

לכן, במידה והמצב הרפואי מאפשר זאת, מומלץ לבצע את פעולות השיקום בביתו של המטופל ובליווי אנשי מקצוע מומחים עם הבנה והכרות עם מחלת הפרקינסון, אשר ידעו להתאים את המענה המדויק ביותר.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

מהם הדגשים בשיקום הביתי של מאובחני הפרקינסון?

במהלך הטיפולים בביתך, יוכל צוות המטפלים לתרגל איתך את הפעולות היומיומיות המאתגרות ביותר.
תלמד כיצד ללכת ברחבי הבית בצורה בטוחה, גם במצב של פריזינג (קיפאון בהליכה)איך לקום מהכורסא האהובה עליך, איך להתגלגל במיטה ואיך לשמור על כל הפעילויות שאהבת. כמובן שגם לשיקום הקוגניטיבי יש מקום משמעותי וכל זאת כדי למנוע הידרדרות במצבך.

הניצחון של שולה, בת 63 שאובחנה בפרקינסון ועברה שיקום ביתי עם צוות פיזיוגרופ

המקרה של שולה הוא דוגמה מצוינת לחשיבות השיקום הביתי.

שולה פנתה אלינו כ-6 שנים לאחר שאובחנה עם פרקינסון. היא סבלה תחילה בעיקר מאיטיות בתנועה, נוקשות של השרירים וכאבי גב.

היה לה חשוב מאוד לשמור על העצמאות שלה ולכן היא לא שיתפה את בני משפחתה בקשיים שהיא חווה.

עם הזמן הקשיים החמירו, העייפות גברה, הכאבים התעצמו והיא נהייתה יותר ויותר פאסיבית, עד אשר בקושי יצאה את פתח ביתה.

לאחר שנפלה בביתה בעת שקמה מכסא, הבינה שהעצמאות שלה נפגעה לחלוטין ופנתה אלינו לפיזיוגרופ לעזרה.

שולה החלה בטיפולי פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק, כאשר המטרות שהציבה יחד עם מטפליה התמקדו בשיפור העצמאות שלה בבית, הפחתת כאבים ומציאת עיסוקים שיעלו את רמת האנרגיה והמוטיבציה שלה.

טיפולי הפיזיותרפיה שהתקיימו בביתה כללו למידת טכניקות נכונות לקימה ממיטתה, חיזוק שרירי הגוף, שיפור שיווי המשקל בזמן ביצוע פעולות יומיומיות ברחבי הבית ושיפור תבנית ההליכה. המרפאה בעיסוק שמה דגש על חלוקת האנרגיה של שולה במהלך היום תוך שילוב פעילויות פנאי ותחביבים.

חיבתה של שולה לעיסוק בבישול הביאה אותן להחליט יחד על פתיחת היום עם הכנת ארוחת הצהריים, כל עוד היא מרגישה מספיק אנרגטית ורעננה. את שעת המקלחת למשל הזיזו לשעות שלאחר מנוחת הצהריים.

כך, על ידי אבחון והדרכה הצליחו לבנות סדר יום שבו קל יותר לשולה להתנהל. לאחר חודשיים של שיקום נוירולוגי אינטנסיבי של פיזיותרפיה וריפוי בעיסוק הצליחה שולה להשיב את העצמאות שלה, לחוש יותר ביטחון בזמן תנועה וביצוע פעולות בבית וגם לחזור להיות פעילה כבעבר.

אם אתם מתמודדים עם מצב דומה – אל תחכו לנפילה הבאה ואל תתפשרו על איכות החיים שלכם! תאמו פגישה בביתכם עם אחד המומחים של פיזיוגרופ והתחילו בפעולות השיקום בהקדם האפשרי. המומחים שלנו עוברים תהליך סינון קפדני ובקרה מתמדת כך שיוכלו להעניק לכם את המענה הכי מדויק ומקצועי שיש.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות