fbpx

תרגילים לכאבי מרפק

כאבי מרפק הם נחלתם של רבים. מפרק המרפק עדין יחסית ועם זאת אנו עושים שימוש אינטנסיבי בו. כאבים במרפק מופיעים פעמים רבות עקב דלקת, שבר או פריקה של המפרק. קראו כאן כדי ללמוד הכל על תרגילים לכאבי מרפק
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

תרגילים לכאבי מרפק (תרגילים מרפק טניס, תרגילים מרפק גולף)

כאבי מרפק יכולים להיות מטרד ביומיום כמו למשל אימון בחדר כושר או קניות בסופר. בנוסף, זה יכול להיות סיוט של ממש בפעילויות טריוויאליות כמו שימוש בטלפון סלולרי, הקלדה במחשב, בזמן לבוש או שינה על הצד. חלק עיקרי מהטיפול הוא ביצוע תרגילים לכאבי מרפק.

כאבי מרפק יכולים לנבוע מכך שיש עומס על השרירים מה שיכול להוביל לתהליך דלקתי כפי שקורה במצב של מרפק טניס או מרפק גולף. בנוסף יכול להיות כאב באיזור בעקבות שבר במרפק או פריקת מרפק. הכאבים יכולים להגביל את התנועה של הזרוע ולהפריע בניהול אורח חיים תקין.

בעזרת טיפולי פיזיותרפיה ניתן להפחית את הכאבים סביב המרפק  ובד בבד לחזק את השרירים הרלוונטים. כדי להשיג תוצאות טובות מטיפולי הפיזיותרפיה, חשוב מאוד שתתרגל בבית באופן יומיומי.

במאמר זה נדבר על סוגי הפגיעות במרפק וכיצד ניתן לטפל בהם באמצעות טיפולי פיזיותרפיה.

פגיעות מרפק שכיחות

  • מרפק טניס(Tennis Elbow)  ובשפה המקצועית:Lateral Epicondylitis .
    מרפק טניס נוצר על רקע נזק לגיד של השרירים הפושטים את כף היד ומסובבים את האמה. הנזק נוצר בעקבות פעולות חוזרות ונשנות של כף היד והאמה והאמה, הגורמות לגירוי רקמת הגיד. הגירוי החוזר הזה יוצר תופעה דמוית דלקת המתבטאת בכאב בתנועות מסוימות.
    זוהי תופעה שכיחה לא רק בקרב שחקני טניס.
  • מרפק גולף (Golfer's Elbow) ובשפה המקצועית:  Medial Epicondylitis.
    זוהי תופעה שכיחה אצל אנשים העובדים שעות מול המחשב, ספורטאים, או מי שמרים משקלים כבדים (לא רק בקרב שחקני גולף).
    מרפק גולף נוצר על רקע נזק לגיד של השרירים המכופפים את כף היד ומסובבים את האמה. הנזק נוצר בעקבות פעולות חוזרות ונשנות של כף היד והאמה הגורמות לגירוי רקמת הגיד. הגירוי החוזר הזה יוצר תופעה דמוית דלקת, המתבטאת בכאב בתנועות מסוימות. 
  • פריקת מרפק
    פריקה היא פגיעה במנח ובמיקום של עצמות המפרק. פריקת מרפק מתרחשת לרוב בעקבות פגיעה פתאומית במפרק והיא נפוצה בקרב ספורטאים (בעיקר בענפי הג'ודו והתעמלות הקרקע). הפציעה מתרחשת לרוב בעקבות נפילה על מרפק מתוח לאחור.
    במהלך פריקה נפגעות לרוב גם הרצועות שאמורות לשמור על העצמות במנח האנטומי התקין של המרפק.
  • שבר מרפק שבר במרפק קורה כתוצאה מנפילה, תאונה או פציעת ספורט כמו: נפילה מאופניים או נפילה מסוס. שבר באחת משלושת העצמות המרכיבות את המרפק יוביל למגבלה קשה בתפקוד היד בפעילויות יומיומיות.

טיפולי פיזיותרפיה לכאבי מרפק

בעזרת טיפולי פיזיותרפיה ניתן להפחית את הכאבים סביב המרפק ואת הנוקשות הקיימת במרפק, תוך חיזוק שרירי האמה, הזרוע והכתף.פגישה הראשונה יערוך הפיזיותרפיסט.ית ראיון ובדיקה גופנית בכדי להגיע לאבחנה לגבי מקור הכאבים. בהתאם למקור הבעיה ניבנה תוכנית טיפולים אישית.
בפיזיוגרופ אנו משלבים שיטות להפחתת כאב ולשיפור הטווחים יחד עם תרגילים לחיזוק השרירים ולהעלאת הסיבולת, ובכך משפרים את יכולת ההתמודדות של הגוף עם הכאב.

טיפולי הפיזיותרפיה לכאבי מרפק מותאמים אישית למטופל וכוללים שיטות טיפול מגוונות:

טיפים למניעת פציעות וכאבי מרפק

  • פנו לאבחון כאשר מופיעים כאבי מרפק.
  • המנעו מפעולות הנפה חוזרות, ממושכות ועם משקלים גבוהים.
  • בכל מקרה של פריקת מרפק יש לפנות למיון (גם אם הצלחתם כבר "להחזיר" את המרפק למקומו).
  • לספורטאים: הקפידו על העלאת עומס האימונים בהדרגתיות. אם מופיעים כאבים יש להפחית משמעותית את העומס ולבדוק שטכניקת האימונים נכונה.

כאבים במרפק הם בהחלט ברי טיפול באמצעות פיזיותרפיה, אך זכרו!
כדי להשיג תוצאות טובות מטיפולי הפיזיותרפיה, חשוב מאוד לתרגל בבית באופן יומיומי.

מידע נוסף אודות כאבי מרפק ניתן למצוא כאן באתר בעמוד "פיזיותרפיה לכאבי מרפק"

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות