fbpx

כאבי מרפק טיפול פיזיותרפיה

מהן הסיבות השונות לכאבים במרפק? האם יש תרגילים פשוטים שניתן לבצע להפחית את הכאבים באיזור המרפק? איך נכון לטפל בדלקת עקב גירוי יתר של הגידים ברמפק? ומה הגישה הנפוצה לטיפול בשבר או ריסוק של המרפק? קראו כאן כדי ללמוד עוד
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

פיזיותרפיה לכאבי מרפק

סובל מכאבי מרפק? רוצה להבין למה כואב? כאן תוכל לקרוא על פגיעות מרפק שכיחות ולקבל המלצות לטיפול פיזיותרפיה לכאבי מרפק.

כאבי מרפק יכולים להיות מטרד ביומיום כמו למשל אימון בחדר כושר או קניות בסופר. הכאב יכול להיות סיוט של ממש בפעילויות טריוויאליות כמו הקלדה במחשב או שימוש בפלאפון. הכאבים יכולים להגביל את התנועה של הזרוע ולהפריע בניהול אורח חיים תקין.

בעזרת טיפולי פיזיותרפיה ניתן להפחית את כאבי המרפק ואת הנוקשות הקיימת במרפק ובד בבד לחזק את שרירי האמה, הזרוע והכתף הרלוונטים.

בעיות מרפק שכיחות:

מרפק טניס: Tennis Elbow ("טניס אלבו") ובשפה המקצועית Lateral Epicondylitis . זוהי תופעה שכיחה לא רק אצל שחקני טניס (למרות השם). מרפק טניס נוצר על רקע נזק לגיד של השרירים הפושטים את כף היד ומסובבים את האמה. הנזק נוצר בעקבות פעולות חוזרות ונשנות של כף היד והאמה  (קרא עוד)……….

מרפק גולף: Golfer's Elbow ("גולף אלבו") ובשפה המקצועית Medial Epicondylitis . זוהי תופעה שכיחה גם אצל אנשים העובדים שעות מול המחשב, ספורטאים, או מי שמרים משקלים כבדים ב (קרא עוד)……….

פריקת מרפקפריקת מרפק מתרחשת לרוב בעקבות פגיעה פתאומית במפרק והיא נפוצה בקרב ספורטאים (ג'ודו, התעמלות קרקע). הפציעה קורת לרוב בעקבות נפילה על מרפק מתוח לאחור. במהלך פריקה נפגעות לרוב גם הרצועות שאמורות לשמור על העצמות במנח האנטומי התקין של המרפק (קרא עוד)……….

שבר מרפקשבר במרפק קורה כתוצאה מנפילה, תאונה או פציעת ספורט כמו נפילה מאופניים או נפילה מסוס. שבר באחת משלושת העצמות המרכיבות את המרפק יוביל למגבלה קשה בתפקוד היד בפעילויות יומיומיות. ישנם סוגי שבר מרפק שונים: שבר ראש הרדיוס במרפק, שבר סופרא-קונדילרי במרפק, שבר צוואר הרדיוס במרפק, שבר אולקרנון במרפק (קרא עוד)………..

פיזיותרפיה לכאבי מרפק

בפגישה הראשונה נערוך ראיון ובדיקה גופנית בכדי להגיע לאבחנה לגבי מקור הכאבים. בהתאם למקור הבעיה ניבנה תכנית טיפולים אישית.

בפיזיוגרופ (פיזיו-תנועה) אנו משלבים שיטות להפחתת כאב ולשיפור הטווחים יחד עם תרגילים לחיזוק השרירים ולהעלאת הסיבולת ובכך משפרים את יכולת ההתמודדות של הגוף עם הכאב.

במצב של כאבי מרפק טיפול פיזיותרפיה יכול להאיץ את תהליך ההחלמה! טיפולי ה פיזיותרפיה שלנו לכאבי מרפק מותאמים לך אישית וכוללים שיטות טיפול מגוונות:

  • הפחתת כאב והפחתת עומס מהשרירים בעזרת קינזיוטייפינג או טייפ-ריגידי
  • חיזוק שרירים, מתיחת שרירים ושיפור טווחי תנועה על ידי תרגילים רפואיים
  • הפחתת כאב וזירוז ההחלמה של השרירים בעזרת דיקור מערבי ו- Trigger Points
  • הפחתת כאב ושיפור טווחי התנועה סביב המרפק בעזרת טיפול מנואלי ועיסוי רפואי
  • הדרכה לגבי שינוי ההתנהלות היומיומית והשימוש ביד בספורט, עבודה ובפעולות שונות.
  • בניית ועדכון תכנית אימון אישית לשיפור סיבולת לב-ריאה וחיזוק השרירים לשם שימור תוצאות הטיפול

טיפים למניעת פציעות וכאבי מרפק:

  • פנה לאיבחון כאשר מופיעים כאבי מרפק.
  • המנע מפעולות הנפה חוזרות, ממושכות ועם משקלים גבוהים.
  • בכל מקרה של פריקת מרפק יש לפנות למיון (גם אם הצלחת כבר "להחזיר" את המרפק למקומו).
  • לספורטאים: הקפד על העלאת עומס האימונים בהדרגתיות. אם מופיעים כאבים יש להפחית משמעותית את העומס ולבדוק שטכניקת האימונים נכונה.
שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות