fbpx

פיזיותרפיה פרטית בבית חולים

עשרות אנשים מודאגים פונים אלינו בכל חודש בבקשת עזרה עבור יקיריהם המאושפזים בבתי חולים. לטענתם, הם לא מקבלים מספיק טיפולי פיזיותרפיה ומבקשים פיזיותרפיה פרטית בבית חולים. למה הם לא מקבלים טיפולים? למה המשפחה פונה אלינו בעצם? והאם בכלל ניתן להביא פיזיותרפיסט פרטי לבית חולים? במאמר זה נענה על שאלותיכם וגם נדריך אתכם שלב שלב בתהליך השיקום של יקיריכם.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

עשרות אנשים מודאגים פונים אלינו בכל חודש בבקשת עזרה עבור יקיריהם המאושפזים בבתי חולים. לטענתם, הם לא מקבלים מספיק טיפולי פיזיותרפיה ומבקשים פיזיותרפיה פרטית בבית חולים.
הם מבינים את הצורך בטיפולי פיזיותרפיה מידי יום כדי שבני משפחתם יתחזקו וישתקמו.
גם המחקרים מגבים את בקשתם ומראים כי טיפולי פיזיותרפיה בשלב מוקדם לאחר אירוע מוחי, ניתוחים אורתופדיים, טיפולים נשימתיים וכדומה יכולים לשפר בצורה משמעותית את איכות החיים ותוצאות השיקום בטווח הקצר והארוך.

מתי ולמה צריך להתחיל טיפול פיזיותרפיה בבית חולים?

מתי להתחיל טיפולי פיזיותרפיה ושיקום בבית חולים לאחר אירוע מוחי

מחקרים שונים מראים כי אנשים שעברו אירוע מוחי ומתחילים בטיפולי פיזיותרפיה בימים הראשונים לאחר האירוע, מראים תוצאות שיקום מיטביות. לפי כל המחקרים, צריך להתחיל את השיקום באופן מיידי וזאת בהתאם להנחיה של הנוירולוג. המטרה היא כמה שיותר מהר לשבת, לעבור לכיסא, לתרגל שיווי משקל בישיבה ועמידה, שיפור תפקוד כף היד וכד׳.
מוזמנים לקרוא גם את הטיפים שלנו שיצילו אתכם לאחר אירוע מוחי.

פיזיותרפיה בבית חולים מייד לאחר ניתוח החלפת ירך או ברך

הדבר המשמעותי ביותר שיכריע אם תחזרו לתפקוד מיטבי והליכה לאחר ניתוח החלפת ירך או ניתוח החלפת ברך הוא השיקום שתעברו יחד עם פיזיותרפיסט. 
עוד בימי האשפוז הראשונים יגיע אליך הפיזיותרפיסט. מטרת הטיפול היא לשוב לתנועה והליכה במהירות כדי למנוע סיבוכים ולהאיץ את תהליך ההחלמה. בטיפולים הפיזיותרפיסט ידריך אותך כיצד ללכת עם קביים/הליכון, איך לקום מהמיטה או מכיסא, יתרגל אתך עליית וירידת מדרגות, תבצעו תרגילים לחיזוק השרירים ושיפור טווחי התנועה סביב הירך ויסביר מאילו תנועות עליך להימנע.

פיזיותרפיה נשימתית בבית חולים לאחר ניתוח לב – חזה

אנשים שעברו ניתוחי לב או חזה ידווחו לרוב על קוצר נשימה, הפרשות מרובות, סבילות נמוכה למאמץ, עייפות משמעותית בזמן מאמץ וחולשה כללית.
עיקר טיפול הפיזיותרפיה הוא טיפול נשימתי וכן פעילות גופנית הדרגתית תחת השגחה צמודה של פיזיותרפיסט. הפיזיותרפיסט בונה תוכנית אימון שמתחשבת ברקע הרפואי, בבעיות אורטופדיות וכמובן במדדים השונים של המטופל כגון: דופק, לחץ דם, סטורציה.
לכל אורך התרגול הפיזיותרפיסט משגיח על המטופל, מתשאל באופן קבוע לגבי התחושה שלו בזמן מאמץ ועוד.

מהי חשיבות טיפול פיזיותרפיה במחלקות פנימיות בבית חולים

כבר לאחר מספר ימי אישפוז ללא תנועה, חלה ירידה משמעותית במסת השריר. יש לכך השלכות משמעותיות על מערכת החיסון, יכולת איחוי הפצעים, סכנת נפילה ואשפוזים חוזרים.
חשוב להבין כי מסת השריר זה לא רק הנפח שאנחנו רואים או הכח. מסת שריר קריטית ליציבה שלנו, שיווי המשקל, לשרירי העזר לנשימה ועוד.
זו הסיבה שחשוב מאוד לשמור על פעילות, הליכה ותפקוד מירבי במהלך אשפוז. לעיתים אפילו ישיבה במשך חצי שעה יכולה להתיש, אך חשובה עד מאוד לתהליך ההחלמה.

האם ניתן להזמין פיזיותרפיסט פרטי אל בית חולים או מרכז שיקום?

לצערנו הרב, התשובה היא לא! לא ניתן להביא פיזיותרפיסט פרטי למרכז שיקום או בית חולים.
במקרה של טיפול בבית אבות או דיור מוגן, הדבר אפשרי אך יש להביא אישור של מנהל המחלקה. בנוסף, תקבלו מאיתנו את רשיון משרד הבריאות של הפיזיותרפיסט, אותו תציגו בפני בית האבות.

למה אסור לעשות פיזיותרפיה פרטית בבית חולים?

למען הסר ספק, ההנחיה של משרד הבריאות אוסרת על מתן טיפולי פיזיותרפיה פרטיים בתוך מסגרות אשפוז. זה כולל את כל המסגרות בלי יוצא מן הכלל. פיזיותרפיסט שמגיע לטיפול פרטי במרכז רפואי ציבורי מסתכן בשלילת רשיון משרד הבריאות שלו והוא חשוף לתביעה של המרכז.

מבחינת הביטוח, הטיעון הוא כי כל עוד אדם מאושפז בבית חולים, הוא נמצא באחריות בית החולים גם מבחינה ביטוחית. במידה וחלילה נגרם לו נזק בעקבות טיפול פרטי, חברת הביטוח של בית החולים יכולה להתנער מהכיסוי בגין הנזק שייגרם.
הסיכון שבחוסר התיאום הרב-צוותי והעדר הרקע הרפואי המלא של המטופל , עולה לעיתים על התועלת.

בהיבט האתי, טיפול פרטי שניתן "בסתר", במסווה של ביקור משפחתי, בשעות בהן הצוות לא נמצא, שלא בתיאום עם הנהלת הפיזיותרפיה במקום, ללא תיעוד, ללא גישה מראש לתיק הרפואי, עם הבטחות שווא למשפחה או למטופל, מבלי לדעת מה מצבו של החולה באותו רגע – כל אחת מאלה לבד, והאיסוף שלהן יחד, יעוררו בכל פיזיותרפיסט/ית רתיעה מלטפל בצורה כזו.

״איך כן״ ניתן לקדם את יקירינו במהלך אשפוז בבית חולים או מרכז שיקום מבלי להביא פיזיותרפיה פרטית?

1. חשוב להתחיל בטיפול כמה שיותר מהר

פנו קודם כל אל מנהל/ת המחלקה, אח/ות אחראי/ת בבקשה לקבל טיפולי פיזיותרפיה.
במידה ואתם רואים שהטיפול מתעכב בניגוד להנחיית הצוות הרפואי, פנו שוב ובהתמדה ובקשו טיפול בהקדם.
מבחינתנו, טיפול עוד באותו היום או למחרת.

2. לבקש הדרכה לתרגול

במידה וטרם קיבלתם טיפול, אנו ממליצים לפנות למחלקת הפיזיותרפיה במרכז הרפואי ולבקש ללמוד תרגילים לתרגול עם בן המשפחה המאושפז, כדי שתוכלו לתרגל יחד – אפילו שני תרגילים פשוטים, שתי תנועות, כל יום עוד קצת. תבקשו לצלם את התרגילים ותעבירו אותם בוואטסאפ המשפחתי – כך שכל בן משפחה שמגיע יוכל לעזור בתרגול. עדיף לתרגל 20 חזרות ביום למשך דקה-שתיים מאשר לעייף את המטופל עם תרגול ארוך. כל מספר ימים אפשר לדבר שוב עם הפיזיותרפיסט וללמוד תרגילים חדשים.

3. תרגלו גם אם בן המשפחה מרותק למיטה

ישיבה או שכיבה ממושכת עלולה להוביל לכאבים והתכווצויות שרירים. לכן, גם אם האדם שוכב במיטה ללא יכולת תזוזה אקטיבית מצידו ואינו מגיב, יש חשיבות רבה להנעת גופו. זאת כדי לשמור על טווחי התנועה, הגמישות ולהפחית כאבים. גם כאן, חשוב לקבל הדרכה של הפיזיותרפיסט המטפל.

4. עודדו לעצמאות בפעולות היומיום

חשוב שנשמור על היכולות הפיזיות והקוגניטיביות של בני המשפחה שלנו. כל דבר שהם יכולים לעשות לבד – תנו להם לעשות בכוחות עצמם. במידה והם זקוקים לעזרה, הציעו עזרה חלקית ותמיכה בלבד.

5. תכננו מראש את השחרור הביתה

לפני השחרור הביתה, חשוב לדעת איזה אביזרי עזר אתם צריכים להתקין, כמו כסא גלגלים מותאם, מאחזים בחדר השירותים או במקלחת, מאחז ליד המיטה. אתם אמורים לקבל את היעוץ הזה במרכז השיקום או בית החולים. אם זה לא קרה, חשוב מאוד לקבוע טיפול מיידי עם פיזיותרפיסט או מרפא בעיסוק עד הבית כדי לערוך סקירה בבית, לוודא שהוא בטוח ושמונעים ככל הניתן סכנות נפילה. אנו ממליצים לקבוע את הטיפול ליום שלאחר השחרור כך שיש כחצי יום להתאושש מהדרך הבייתה.

6. בידקו אפשרות לשיקום ביתי 

עם כל היתרונות של מרכז שיקום, כמובן שאין כמו בבית. זו הסביבה הטבעית שלנו, יחד עם המשפחה והחברה אליהם אנו רגילים. בעיקר בגיל המבוגר נרצה לשמור על הערך העצמי והמוטיבציה לשיקום.
תרגול ושיקום בבית מותאמים מאוד לחיי היומיום. התרגול הוא של הפעולות אותן אנחנו רגילים לבצע, תרגול של קימה מהמיטה שלנו, קימה מהספה שלנו (קימה מספה נמוכה ורכה מאתגרת מאוד), הליכה בבית, כניסה ויציאה מהשירותים בבית.

חייגו אלינו מספר ימים לפני מועד השחרור הבייתה.
כך נוכל לתאם לכם טיפול פיזיותרפיה עד הבית מייד לאחר השחרור הבייתה.
טיפול פיזיותרפיה עד הבית מיד לאחר השחרור יאפשר לכם הסתגלות מהירה ובטוחה בבית.
בנוסף, יש מקרים רפואיים רבים המחייבים התחלת טיפול מיידית, ולא – עלולה להיווצר החמרה של המצב.

https://youtu.be/pEGIf-F-wDE

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות