ריפוי בעיסוק כף יד – כל מה שחשוב לדעת

ריפוי בעיסוק כף יד הינו טיפול שמרני שמאפשר להימנע מניתוח, להפחית כאבים, לשפר את טווחי התנועה, לשפר את תפקוד כף היד ולהחזירה למצב קרוב ככל הניתן לזה שהיה לפני הפגיעה. הטיפול עובד על כלל החלקים שנפגעו: שרירים, גידים, עצבים, עצמות ורקמות רכות. מטרת הטיפול היא לעודד את המטופל לבצע פעילויות ותפקודים שיאפשרו לו לחזור לחיים מלאים ככל הניתן.

ריפוי בעיסוק כף יד – כל מה שחשוב לדעת

ריפוי בעיסוק כף יד – ריפוי בעיסוק ממלא תפקיד מכריע בשיפור איכות החיים במקרה של פגיעה בכף היד, הנגרמת בשל טראומה, פציעה, ניתוח, מחלה או בעיה מולדת. אם אתם סובלים מפגיעה בכף היד אשר גורמת לירידה בתפקוד היד, ריפוי בעיסוק לצורך שיקום כף היד בהחלט יכול להיות הפתרון.

מהו ריפוי בעיסוק כף יד?

שיטת הטיפול היא באמצעות סדרה של תרגילים מותאמים אישית למטופל המתבצעים הן בקליניקה והן על ידי המטופל בבית, מתיחות והרפיה, שימוש בסד המותאם אישית למטופל, ותהליך ייעוץ והדרכה ארגונומיים לעבודה נכונה במטרה לשמר את תוצאות הטיפול ולהימנע מהישנות בעיה בעתיד.

הגישה הטיפולית של המרפא/ת בעיסוק שמה את המטופל במרכז ומעודדת אותו להציב מטרות המותאמות לאורח חייו, לצרכיו ולערכיו. ריפוי בעיסוק היא שיטה טיפולית המתייחסת למכלול האדם: לסגנון ואורח חייו, למצבו הגופני ולמצבו הרגשי, מתוך הבנה שלכל התחומים ישנה השפעה.

מתי צריך לעבור תהליך שיקום כף יד?

ישנם מצבים רבים הגורמים לכאבים ופוגעים באופן משמעותי בתפקוד כף היד וניתנים לשיקום באמצעות ריפוי בעיסוק כף יד, ביניהם:

שלבי טיפול ריפוי בעיסוק לכף היד

שלב ראשון:
הערכת מצבו הרפואי של המטופל באמצעות: תשאול מקיף, מילוי שאלון תפקודי, בדיקות פיזיולוגיות הכוללות מדידת טווחי התנועה, בחינת התחושה והכוח של כף היד.

שלב שני:
בניית תוכנית טיפול המותאמת אישית למטופל. התוכנית מתווה את המטרות, היעדים וההתערבויות שייושמו במהלך הטיפול.

שלב שלישי:
שלב הטיפול. שיקום כף היד באמצעות ריפוי בעיסוק משלב כמה טכניקות טיפוליות, תוך התאמה אישית למצבו הספציפי של המטופל:

• תרגילים המותאמים לבעיה ממנה סובל המטופל
  • בנייה והתאמה של סד וחבישות לחץ
  • תרגול של מתיחות והרפיה
  • הדרכת המטופל לתרגול עצמי יומיומי כדי לשפר את הצלחת הטיפול
  • ייעוץ ארגונומי והתאמת טכנולוגיה מסייעת ואביזרי עזר לתפקוד מירבי של כף היד
  • ייעוץ והדרכה לעבודה נכונה עם כף היד במטרה למנוע את הישנות הבעיה

במהלך תהליך שיקום כף היד באמצעות ריפוי בעיסוק ישנו קשר הדוק עם הרופא המטפל ועם אנשי המקצוע האחרים, על מנת להעניק טיפול מיטבי, הלוקח בחשבון את כלל הגורמים שעשויים להשפיע על מצב כף היד ועל תהליך השיקום.

שלב רביעי:
במהלך הטיפול מתבצעות הערכות חוזרות כדי לבחון את יעילות הטיפול ולשנות את מטרותיו במידת הצורך, בהתאם למצב הרפואי המשתנה.

כאבים או מגבלה בתנועת כף היד יכולים לפגוע באופן משמעותי באיכות החיים וביכולת לתפקד באופן יומיומי.
אל תסבלו! טיפול ריפוי בעיסוק לכף היד הוא פתרון שאינו פולשני, שעשוי למנוע התערבות ניתוחית, יפחית כאבים ויאפשר לכם לחזור לתפקוד מקסימלי.
אנו פה כדי לייעץ ולענות על כל שאלה בנושא.