אוסטיאוארתרוזיס או אוסטיאוארתריטיס טיפול

אוסטיאוארתרוזיס או אוסטיאוארתריטיס טיפול פיזיותרפיה

אוסטיאוארתרוזיס (Osteoarthrosis) ידועה גם בשם אוסטיאוארתריטיס (Osteoarthritis) או מחלת מפרקים ניוונית. זוהי מחלה שכיחה בעיקר בקרב נשים ומופיעה בקרב כ 80% מהאוכלוסייה מעל גיל 75 במידה כזו או אחרת. אוסטיאוארתריטיס יופיע בעיקר בברכיים, בירך, בעמוד השדרה או באצבעות הידיים.

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

אוסטיאוארתרוזיס הינו תהליך דלקתי של הסינוביה (מעטפת דקה העוטפת את המפרק) המלווה בהרס הסחוס המפרקי ויצירת עצם חדשה ולא איכותית. בניית העצם החדשה גורם לכך שהמפרק נעשה גדול יותר מהרגיל, הרווח בין עצמות המפרק קטן וזה מוביל להגבלה בתנועה, כאב וקושי בהליכה. בעקבות זאת השרירים סביב המפרק נחלשים וההליכה נעשית קשה אף יותר.

התסמינים של אוסטיאוארתריטיס הם בעיקר כאב המתגבר בתנועה (כגון הליכה) ומוקל במנוחה.

גורמי הסיכון להופעת אוסטיאוארתרוזיס כוללים: גיל מבוגר, רקע תורשתי, משקל גוף עודף, פעילות גופנים ברמה אינטנסיבית ולאורך שנים רבות (בעיקר ריצה)

טיפולי פיזיותרפיה מהווים חלק עיקרי בטיפול אוסטיאוארתרוזיס מאחר ותרופות יכולות להקל על הכאב בלבד.  בטיפולי הפיזיותרפיה מושם דגש על שיפור התנועה במפרק, על שיפור יכולת ההליכה והתפקוד, התאמת אביזר עזר להליכה (כגון מקל או קביים) לשם הפחתת עומס מהמפרק, חיזוק השרירים לאורך כל הרגל, שיפור סיבולת לב ריאה ועוד.

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

טיפולי הפיזיותרפיה שלנו מותאמים אישית למטופל וכוללים שיטות טיפול מגוונות:

• הפחתת כאב בעזרת קינזיוטייפינג
  • הפחתת כאב בעזרת שיטות הרפיה והרגעה
  • הפחתת כאב בעזרת דיקור מערבי ו- Trigger Points
  • הפחתת כאב ושיפור טווחים בעזרת טיפול מנואלי ועיסוי רפואי
  • חיזוק שרירים ושיפור טווחי תנועה על ידי תרגילים רפואיים
  • שיפור יכולות פיזיות בעזרת תרגילי טאי צ'י והליכה נורדית
  • התאמת אביזרי עזר להליכה בכדי להפחית את העומס על המפרק ואת הכאב בזמן הליכה
  • בניית תכנית אימון אישית לשיפור סיבולת לב-ריאה וחיזוק השרירים לשם שימור תוצאות הטיפול
  • תרגול פונקציונלי של פעילויות יומיומיות המהוות קושי בחיי המטופל כגון: קימה לעמידה, הליכה ועוד

במידה והכאב בלתי נסבל ומגביל עד מאוד את התפקוד היומיומי, ניתן לשקול התערבות אורתופדית. אחת האפשרויות העומדות בפני אורתופד בטיפול אוסטיאוארטריטיס הוא שאיבת הנוזלים במפרק בליווי הזרקת קורטיזון לתוך מפרק הברך או הירך השפיעה על הכאב והנפיחות. נהוג להזריק כל חודשיים-שלושה. אפשרות נוספת היא ביצוע ניתוח להחלפת מפרק הברך או ניתוח להחלפת מפרק הירך.

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support