fbpx

טיפולי פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי

מהו אירוע מוחי? מדוע אירוע מוחי קורה? מה ההשלכות על התפקוד לאחר אירוע מוחי או שבץ? מהם דרכי הטיפול הנפוצים לאחר אירוע מוחי? אירוע מוחי מציף חוסר וודאות ושאלות רבות בחיינו במרקם החיים עם היקרים לנו. כאן תוכלו לקבל מידע אודות הטיפולים לשיפור איכות החיים לאחר אירוע מוחי.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

אבא עבר אירוע מוחי ולא יכול להשתמש ביד? אמא צריכה שיקום בבית כדי לחזור שוב ללכת?

אנחנו מזמינים אותך לגלות עד כמה פיזיותרפיה יכולה לשנות את חייך מגיע לך להתקדם, להתחזק ולחזור לעצמאות

טיפולי פיזיותרפיה לשבץ מוחי

איכות חיים היא הדבר החשוב לנו ביותר ותלויה מאוד בבריאות הגופנית שלנו! אחרי אירוע מוחי, כשיש חולשת שרירים עד כדי שיתוק של פלג גוף מסויים פיזיותרפיה היא פשוט חובה. בטיפולי הפיזיותרפיה אנחנו מטפלים בבעיות ביציבה, קואורדינציה, שיווי משקל, קושי בעמידה ובהליכה. בנוסף אנחנו עוזרים להקל על כאבים, נוקשות ולשמור על תנועתיות הגוף.

בטיפולי הפיזיותרפיה אנחנו שואפים למצות את המקסימום האפשרי מכל מטופל לשם השגת עצמאות מירבית. בטיפול הראשון נבדוק ויחד עם המשפחה נבין מה המצב התפקודי כיום ונציב מטרות להמשך הטיפול. חשוב לנו להתאים את הטיפול לצרכים שלך, לבית שלך ולסביבה שלך.

בפיזיוגרופ אנחנו מאמינים שהדרך לשיקום מוצלח מותנית בטיפולי פיזיותרפיה מקצועיים בהתאמה אישית. אנחנו באמת רוצים לעזור לך ולכן מספקים שירות מידי, קרוב לבית, ופעמים רבות אפילו אצלך בבית. עם רשת פיזיותרפיסטים ארצית אנחנו נתאים לך את הפיזיותרפיסט הטוב ביותר בשבילך שידע לקדם אותך. כל הפיזיותרפיסטים שלנו מוסמכים ע״י מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה, לכולם שנים של ניסיון והכשרות בבתי חולים ומרכזי שיקום.

אנחנו מתרגשים בכל פעם שמטופל מספר לנו שעשה צעד בתהליך השיקום. אנחנו מאמינים בטיפול אישי וראינו עד כמה פיזיותרפיה יכולה לחולל שינוי ושיפור אמיתי באיכות החיים.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

דגשים אפשריים בטיפול פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי:

  • חיזוק כח שרירים בדגש על הזרועות, ידייים ורגליים.
  • שיפור סיבולת לב-ריאה וכן סיבולת שרירית כך שהמטופל יוכל להתאמץ ולהיות פעיל יותר זמן.
  • שיפור גמישות ותנועתיות בדגש על עמוד השדרה והגפיים כדי לשמר טווחים ולהפחית כאבים.
  • שיפור תפקוד היד לאחר אירוע מוחי: בעזרת תרגילים שונים ניתן להפחית את הטונוס ביד ולשפר את היכולת להשתמש ביד ביומיום.
  • תרגול תפקודי יומיום: חולשת שרירים או טונוס מוגבר, בעיות קואורדינציה, שיווי משקל ובעיות בתכנון גורמים במשך הזמן לקשיים בפעילויות היומיום. הקושי יכול להיות בהליכה, עמידה, ישיבה, גלגול במיטה, קימה, לבוש ועוד. על מנת שנוכל להבין במה אתה מתקשה, נבצע תחילה הערכה תפקודית בביתך. בטיפולים נלמד אותך כיצד תוכל לייעל את דרך הביצוע ובמקרה הצורך נמליץ על אביזר עזר מתאים. חזרות מרובות משפרות את יכולת הביצוע. לכן, נדריך אותך ואת יושבי הבית כיצד לבצע תרגול נוסף בזמנך הפנוי.
  • שיפור הליכה וניידות: שימור יכולת ההליכה והניידות חשובה מאוד לתפקוד היומיומי ולעצמאות. עקב חולשת שרירים, חוסר גמישות, ירידה בסיבולת לב-ריאה, ליקויי שיווי משקל וקושי בתכנון תנועה מטופלים לאחר אירוע מוחי מתקשים בהליכה. הפיזיותרפיסט יכול ללמד טכניקות המשפרות את תבנית ויכולת הליכה ולבחון את הצורך באביזר עזר להליכה. במקרה ומצבו הבריאותי של המטופל אינו מאפשר הליכה, יש לבדוק אפשרות לניידות עצמאית בעזרת כסא גלגלים מתאים.
  • מניעת נפילות: מטופלים רבים מדווחים על נפילות ומעידות. לאור החשש מנפילות יש לעיתים נטייה להמנע מפעילויות והליכה ולאור כך החלשות של הגוף וירידה נוספת בשיווי המשקל. על סמך בדיקה של שיווי המשקל, הערכה תפקודית וסקירה של הבית נוכל לתת עצות להפחתת גורמי סיכון לנפילות בבית ובסביבה הקרובה.

כפיזיותרפיסטים בעלי ניסיון עשיר אנחנו רואים יומיום את האתגרים שבהתמודדות עם אירוע מוחי.  יש בנו תחושת שליחות להציע לך טיפול פיזיותרפיה פרטי עם פיזיותרפיסט המתמחה בשיקום נוירולוגי כדי לקדם אותך למצב האופטימלי ולהשיג תוצאה מירבית מהשיקום.

אירוע מוחי הוא מצב בו  נגרם נזק לרקמת המח כתוצאה מהפרעה באספקת הדם למח. שבץ יכול להיגרם מחוסר אספקת חמצן (זהו שבץ איסכמי) או מדימום (זהו שבץ המורגי). האיזור הפגוע במח מאבד את יכולותיו ואת שליטתו באיברים ייעודיים בגוף. כך קורה שיש קושי בהנעת גפה, בבליעה, בהבנת הסביבה או בראייה.

התופעות לאחר אירוע מוחי נחלקות למספר תחומים:

  • הפרעה מוטורית: עלולה להופיע חולשת שרירים עד כדי שיתוק של פלג גוף מסויים. שינויים אלו יכולים להתבטא בבעיות ביציבה, קואורדינציה, שיווי משקל, קושי בעמידה ובהליכה. מנגד, עלולה להופיע נוקשות שרירים (ספסטיות) המובילה לכאב ולמגבלה בטווחי תנועה.
  • הפרעה תחושתית:  חוסר תחושה בגפה ושינויים תחושתיים כגון תחושת שריפה, עקצוצים ואף כאב יכולים להופיע.
  • הפרעה קוגניטיבית: הנזק לרקמת המח עשוי להוביל לקושי בהתמצאות בזמן, במקום ובאנשים. כמו כן יכול להגרם קושי בתכנון פעולות, בשיפוט ובזכרון.
  • הפרעה תקשורתית: תתכן פגיעה בהבנת הסביבה ובדיבור.
  • הפרעה רגשית: בעקבות השבץ עלולים להופיע קשיים בשליטה על רגשות. בנוסף, עצם ההתמודדות עם המגבלות עלולה לעורר מצוקה רגשית ונפשית.

תופעות אלו משפיעות על כל רבדי החיים של המטופל וסביבתו. מאחר והתופעות שונות מחולה לחולה, יש להתאים תכנית עבודה ממוקדת יחד עם פיזיותרפיסט בעל הכשרה ונסיון טיפולי עם נפגעי אירוע מוחי.

ניתן לחלק את טיפולי הפיזיותרפיה לנפגעי אירוע מוחי על פי רמת הפגיעה:

  • כאשר הפגיעה היא קלה, טיפולי הפיזיותרפיה מסייעים בשיפור כל תפקודי היומיום ובחזרה לעצמאות מירבית.
  • בפגיעה בינונית חשיבות הפיזיותרפיה היא בשימור הקיים ככל הניתן ושיפור בביצוע תפקודי היומיום ובניידות.
  • בפגיעה קשה הפיזיותרפיסט יסייע בשימור הקיים, במניעת סיבוכים כגון קונטרקטורות ופצעי לחץ וידאג לנוחות המטופל.

כולנו בפיזיוגרופ רואים במקצוע הפיזיותרפיה שליחות לשמה, בכולנו בוערת התשוקה לטפל ולקדם אותך. נשמח לקחת חלק בתהליך ההחלמה שלך

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות