fbpx

מה חוסר פעילות גופנית עושה לגוף שלנו?

מה ההשלכות של חוסר פעילות גופנית בגיל השלישי? האם יש השלכות של חוסר פעילות גופנית על מחלות לב, סכרת, או מחלות כרוניות כגון פרקינסון או אירוע מוחי? האם פעילות גופנית או חוסר פעילות גופנית משפיעה על המצב הנפשי שלנו כגון דיכאון או חרדות? כל התשובות כאן במאמר?
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מה אומרים המחקרים על חוסר פעילות גופנית ?

מאמר של ארגון הבריאות העולמי ממרץ 2020 מזהיר ומציב בסימן אזהרה כי חוסר בפעילות גופנית יגביר את הסיכון לפתח אוסטיאופורוזיס, סוכרת, בעיות קרדיווסקולריות, סרטן, דמנציה, ומשקל יתר.
מחקר איטלקי ממאי 2020 מראה שאפילו מספר ימים של אורח חיים יושבני מספיקים כבר להפחית מסת שריר, משפיעים על המערכת הנוירומוסקולרית, מובילים לשינוי ברמות האינסולין, ירידה ביכולת האירובית, הצטברות שומנים, ומשנים את רמות הדלקת בגוף. 
מסקנת המחקר היא כי פעילות גופנית בינונית יחד עם הפחתה של 15-20% בצריכת קלוריות חיונית כדי לשמר את מערכות הלב-ריאה, נוירומוסקולרית, מטבוליזם, והמערכת האנדוקרינית.

מהן ההשפעות של חוסר פעילות גופנית?

חוסר פעילות גופנית טומנת בחובה סכנות בריאותיות משמעותיות:

מחקרים מראים שפעילות גופנית יכולה לסייע במניעת מחלות לב וסוכרת. ומפחיתה גורמי סיכון למחלות נוספות כגון יתר לחץ דם ויתר שומנים בדם.
אצל אנשים פעילים נמצאו רמות שומני דם נמוכות מאנשים לא פעילים, גם אצל אלו הסובלים מהשמנה וסוכרת.
בנוסף, פעילות גופנית מסייעת באיזון רמות הסוכר בדם ורגישות לאינסולין.
חשוב לזכור שהסיבות המובילות לתמותה בקרב בני 65+ הן בעיה לבבית וסרטן. 
זה רק מחזק את העובדה שחייבים להקפיד על פעילות גופנית (עוד מגיל צעיר) כדי לשמור ולשפר את המערכת הקרדיווסקולרית שלנו ושל ההורים שלנו!
בגיל המבוגר (60-85, בגיל 67 בממוצע) , ההשלכה של  10 ימי מנוחה היא חמורה למצב הבריאותי. מחקרים מצביעים על ירידה משמעותית בכח השרירים ברגליים, ירידה בסיבולת וקושי בביצוע פעילות גופנית כגון עליית מדרגות.

נפילות:

מחסור בפעילות גופנית, חוסר בטחון, חולשה פיזית, ערבוב סדר יום. אלה חלק מהסיבות לכך שלאנשים מבוגרים יש סיכון גדול יותר לנפילות, מה שיכול להוות אסון בשמירה על העצמאות! פעילות גופנית משפרת כוח וגמישות, כמו גם את שיווי המשקל והקואורדינציה. בכך מפחיתה סכנה לנפילות. 
מחקרים מראים כי פעילות גופנית במשך 90דק׳ בשבוע מפחיתה את הסיכון לנפילות. אנחנו חייבים למנוע נפילות מאחר ולמבוגרים לוקח יותר זמן להתאושש מהן והסיכון לשברים גדול בגלל ירידה בצפיפות העצם.  לכן, כל פעילות מניעתית  בדרכים שונות ומגוונות חשובה ביותר.

עליה במשקל:

חוסר פעילות גופנית, כמובן בשילוב עם תזונה יכולה להוביל בקלות לעליה במשקל.
עם העליה במשקל גובר הסיכון לפתח סכרת, לפתח בעיות קרדיווסקולריות, בעיות בריאות, סרטן, כאבי גב, אוסטיאוארטריטיס, ומגבלות פיזית.

השפעה נפשית:

דכאון, חרדה, קושי בהתמודדות עם מצבים, מפתחים כאבים כרוניים.
פעילות גופנית מייצרת הורמוני דחק ומעבירים עצביים (ביטא-אנדורפין, אדרנלין, דופאמין וסרוטונין)  שמפחיתים סטרס ולחץ בצורה טבעית המאפשרת שיפור במצב הרוח, החיוניות ותחושת המסוגלות.
מחקרים מראים כי לאנשים פעילים יש סיכון נמוך יותר לחוות דיכאון.

מהן ההמלצות של ארגון הבריאות העולמי בנוגע לפעילות גופנית?

ההמלצות הכלליות של ארגון הבריאות העולמי לפעילות גופנית היא:
מומלץ לבצע 150 דקות של פעילות בינונית בשבוע ,או 75 דקות של פעילות מאומצת.  למשל,  6 ימים בשבוע למשך 25 דקות.
זה אולי נשמע הרבה אבל אם מגוונים את סוגי הפעילות ומבצעים אותה יחד עם אנשים אחרים, הפעילות נעשית מהנה יותר והזמן יקבל משמעות אחרת וחלוף במהירות.

ההמלצות הספציפיות של ארגון הבריאות העולמי כוללות:

  1. קחו הפסקות קצרות של פעילות במהלך היום : ריקוד, משחק עם הילדים, עבודות בית, נקיון, גינון. רגעי הפעילות הגופנית הללו מסתכמים בסופו של דבר בזמן משמעותי ובכך תוכלו להגיע להמלצה הכללית של 150דק פעילות גופנית בשבוע.
  2. הצטרפו לאימוני אונליין, תרגילים ביוטיוב מגוונים כדי להשאר פעילים. כמובן שבמידה ויש מצב בריאותי מסויים חייבים למצוא תכנית מותאמת אישית. הכנסו לערוץ הבריאות של פיזיוגרופ צאו להליכה: גם הליכה בבית, בחדר המדרגות, בחניה או ממש מתחת לבית. ומי משתעקש – אפילו צעידה במקום יכולה להועיל ולהשאיר אתכם פעילים. הכל עדיף על פני ישיבה ממושכת לכל אורך היום. כמובן שבמידה ואתם צועדים בחוץ – יש להתמגן בהתאם ולשמור מרחק.
  3. עמידה: תפחיתו ככל הניתן את משך הישיבה שלכם. תעמדו בכל הזדמנות שניתן. בין אם אתם בשיחת טלפון, בזמן פרסומות בטלויזיה, משחק לוח עם הילדים, או קריאה בנייד. 
  4. האידאל הוא כל חצי שעה של ישיבה ״לשבור״ עם עמידה או הליכה.
  5. העזרו במדיטציה וטכניקות הרפיה להפחתת סטרס.
  6. הקפידו על תזונה בריאה ומאוזנת.

מהי עצת הזהב של פיזיוגרופ לפעילות גופנית?

שימרו על הגוף שלכם, כבדו את עצמכם והישארו פעילים גופנית ככל הניתן.
אנחנו מאמינים בפעילות גופנית ותנועה כאמצעי טיפול במגוון עצום של כאבים וקשיים פיזיים ביומיום.
פעילות גופנית חשובה אף יותר כמניעה של החמרה במצב בריאותי וכאב.
במצבים בריאותיים מיוחדים, חשוב מאוד לבנות ולהתאים את הפעילות הגופנית על ידי פיזיותרפיסט מוסמך.
לטיפול בכאבים ופציעות חשוב להיבדק על ידי פיזיותרפיסט ולהתחיל בשיקום מיידי בכדי למנוע החמרה של המצב.

https://youtu.be/pEGIf-F-wDE
שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות