fbpx

מדריך מיצוי זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי

הביטוח הלאומי מלווה אותנו לאורך חיינו ומעניק לנו מגוון זכויות סוציאליות בהתאם למצבנו בחיים. אחד מהם הוא מצב בריאותי לקוי, המגביל את התפקוד שלנו בעבודה ובחיי היומיום. הזכויות הרפואיות משתנות בהתאם למצבנו הרפואי ולהגדרות המופיעות בביטוח לאומי עבור כל מצב רפואי.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

ידעתם שמגיעות לכם זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי?
אם לא ידעתם- אתם לא לבד! אנשים רבים הסובלים ממחלה, פציעה או שעברו תאונה, ומצבם הרפואי פוגע בתפקודם היומיומי ואף גורם לאובדן כושר עובדה, זכאים לזכויות רפואיות שונות, אך אינם מודעים לכך. וחבל!
מיצוי זכויות מול ביטוח לאומי עלול להיות תהליך בירוקרטי ומסורבל, לכן הכנו עבורכם את המאמר הזה כדי לעשות לכם סדר ולתת לכם כיוון ראשוני, לאן לפנות במקרה של בעיה רפואית שמקנה זכאות להטבות בביטוח הלאומי.

מה זה מיצוי זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי?

הביטוח הלאומי מלווה אותנו לאורך חיינו ומעניק לנו מגוון זכויות סוציאליות בהתאם למצבנו בחיים. אחד מהם הוא מצב בריאותי לקוי, המגביל את התפקוד שלנו בעבודה ובחיי היומיום.
הזכויות הרפואיות נועדו לסייע לנפגעי פציעות, תאונות, מחלות וליקויים רפואיים אחרים. הן כוללות קצבאות, פיצויים והטבות, המאפשרים לאדם לקבל כסף והקלות נוספות שיאפשרו לו להתמודד טוב יותר עם המגבלות הרפואיות שלו.

למי מגיעות זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי?

ישנם מספר מצבים המזכים בזכויות רפואיות של הביטוח הלאומי:

  • נכות/ נכות ילד
  • נפגעי עבודה
  • תאונות אישיות
  • שיקום מקצועי
  • שמירת היריון
  • גמלת סיעוד
  • רקע נפשי

אילו זכויות רפואיות של הביטוח הלאומי קיימות?

הזכויות הרפואיות משתנות בהתאם למצבנו הרפואי ולהגדרות המופיעות בביטוח לאומי עבור כל מצב רפואי.
הזכויות הקיימות כוללות הטבות מטעם הביטוח הלאומי, וכן הטבות הניתנות מגופים אחרים (כמו מס הכנסה) מתוקף ההכרה של הביטוח הלאומי במצבנו:

  • פיצוי כספי חד פעמי
  • קצבה חודשית
  • ימי מחלה
  • הקלות והטבות ברכישת רכב/דירה
  • הטבות בתשלומי הביטוחים
  • הטבות מס
  • טיפול רפואי ללא עלות
  • מטפל צמוד

ועוד.

מהו תהליך מיצוי זכויות רפואיות מול ביטוח לאומי?

חובת הוכחת הפגיעה והשפעתה על החיים חלה על האדם עצמו. התהליך הינו מסורבל ובירוקרטי בשל החשש לניצול הזכויות על ידי אנשים שאינם זכאים להן.
זהו תהליך שמצריך התמצאות בחוקים ובתקנות של הביטוח הלאומי, יכולת לבנות תיק רפואי והתאמתו לתנאים הנדרשים לקבלת הטבות, מילוי טפסים, לעתים בדיקות רפואיות ואף הופעה בפני ועדה רפואית, אשר קובעת את אחוזי הנכות ובהתאם להם יהיה זכאי הפונה לזכויותיו.

הוועדה הרפואית מורכבת מרופא מומחה וממזכיר ישיבה, אשר רושם את דו"ח הוועדה. ישנו עומס גדול על המערכת ודרישות לוועדות רפואיות רבות, ולכן משך הפגישה בוועדה הוא מספר דקות בודדות. לכן חשוב לבוא מוכנים (עם או ללא עורך דין), ולהדגיש רק את הנתונים הרלוונטיים למקרה שלכם.

כל אחד ואחת מאיתנו יכול לעבור את הליך מיצוי הזכויות הרפואיות של ביטוח לאומי בעצמו. ניתן להיעזר באתר 'כל זכות'. זהו אתר חינמי שהוקם ע"י משרד המשפטים, המשרד לשוויון חברתי וג'וינט ישראל, המכיל מידע מקיף אודות כל הזכויות שמגיעות לכם והסבר מפורט כיצד לממש אותן.
בנוסף, ניתן לקבל ליווי במרכזי יד מכוונת, המסייעים – ללא תשלום- בהכנת תיק רפואי ובהכנה לוועדה רפואית.

למי שמתקשה לעבור את התהליך בעצמו או רוצה להקל על עצמו, ישנן חברות פרטיות העוסקות במימוש זכויות רפואיות. חברות אלו מכירות היטב את החוקים והתקנות של ביטוח לאומי ויודעות לבנות את התיק הרפואי בהתאם לדרישות. הן מלוות את הפונים לאורך כל התהליך עד לקבלת הזכאות. 

איך אדע אם יש לי סיכוי לקבל זכויות מביטוח לאומי?

אנו האזרחים מפרישים דמי ביטוח לאומי בהתאם ליכולתנו, ולכן אנו זכאים לקבל את ההטבות המגיעות לנו לפי צרכנו!
אם מצבכם הרפואי פוגע בתפקוד שלכם ומגביל את יכולתכם לעבוד, אל תהססו לבדוק מה מגיע לכם לקבל מהביטוח הלאומי. כנסו לאתר 'כל זכות' וקראו את התקנות הרלוונטיות. כך תבינו היכן אתם עומדים ותוכלו לקבל החלטה, אם לפנות לביטוח לאומי באופן עצמאי או דרך חברה פרטית.

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

כתבות קשורות