fbpx

כאבי כתף לאחר אירוע מוחי

כאבים כרוניים בכתף פוגעים באיכות החיים ולעתים מגבילים את התנועה. ישנם מספר דרכים לטיפול בכאבי כתף לאחר אירוע מוחי, ביניהן: זריקות לחסימת העצבים במקום, זריקות של סטרואידים וחומרי הרדמה למפרק הכתף, הזרקת בוטוקס לשרירים עם טונוס מוגבר, טיפול בגלי רדיו ועוד. הטיפול המרכזי והטבעי ביותר לטיפול בכאבים בכתף לאחר אירוע מוחי הוא פיזיותרפיה.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

כאבי כתף לאחר אירוע מוחי

כאבי כתף לאחר אירוע מוחי – כ-20,000 ישראלים חווים אירוע מוחי בדרגות שונות מדי שנה, כרבע מהם יסבלו לאחר מכן מכאבי כתף. הכאב מתווסף בחלק מהמקרים גם לשיתוק חלקי או מלא של הזרוע, הפרעת תחושה, רגישות או תת פריקה של מפרק הכתף, שנגרמים לעתים לאחר אירוע מוחי.
כאב כרוני כזה פוגע באיכות החיים ובתפקוד, פוגע במצב הרוח ואף באיכות השינה.

מה קורה לשרירי הכתף לאחר אירוע מוחי?

מפרק הכתף הוא המפרק עם טווח התנועה הרחב ביותר בגופנו. הוא גמיש במיוחד ומסוגל לנוע לכל כיוון, בטווח של כמעט 360 מעלות.
הכתף מורכבת משלוש עצמות: עצם הזרוע, עצם הבריח ועצם השכמה. לעצמות אלו מחוברים שרירי הכתף, גידים ורצועות התומכים בתנועת מפרק הכתף.

לעתים, לאחר אירוע מוחי ישנו שינוי במבנה הכתף או חולשה של שרירי הכתף בשל שיתוק מלא או חלקי בצד זה של הגוף. כתוצאה מכך נוצר חוסר תיאום/חוסר איזון בפעולת השרירים האחראים על יציבות מפרק הכתף, ולעתים אף תזוזה של אחת העצמות שגורמת לצביטת הרקמות הרכות שבין העצמות. כל אלו גורמים לכאבי כתף.

למה יש כאבים בכתף לאחר אירוע מוחי?

ישנם מספר מצבים העשויים לגרום לכאבים בכתף לאחר אירוע מוחי:

  • תת פריקה של מפרק הכתף.
    זהו מצב בו ישנה היחלשות שרירי הכתף לאחר אירוע מוחי. כתוצאה מכך נוצר חוסר איזון בתיאום התנועה או בכוח של שרירי הכתף, שמביא לחוסר יציבות במפרק הכתף.
    שרירי הכתף משמעותיים לתמיכה בעצמות מפרק הכתף ולתנועת המפרק. היחלשות השרירים גורמת לזרוע להימשך אט אט למטה, מה שמותח את מפרק הכתף וגורם לכאבים.
  • נזק שנגרם לכתף בשל תנועה לא נכונה.
    בשל היחלשות השרירים התומכים במפרק הכתף, המפרק הופך לחשוף לפגיעות בשל תנועות לא נכונות (שנגרמות לעתים בשל עזרה שנעשית בלא נכון), כגון: משיכת הזרוע הפגועה קדימה בעת עזרה למטופל בקימה מישיבה, מה שגורם למתיחת הכתף.
  • שינוי במבנה של עצמות הכתף שעלול לגרום ללחץ על הרקמות הרכות באזור ולגרום ל"תסמונת הצביטה" (מצב בו הרקמות הרכות בכתף נצבטות בשל מבנה המפרק, מה שגורם לכאבים למגבלה בתנועה).
  • קרעים בשרירים או בגידים בכתף.
  • דלקת מקומית.
  • לחץ על העצבים באזור.
  • שינוי בטונוס שרירי הצוואר/שינוי בטונוס חוליות הצוואר.
  • ירידה בתחושה ביד.
    כאשר ישנה ירידה בתחושה ביד, המטופל עלול לעשות תנועות לא נכונות מבלי לשים לב, מה שגורם לכאבים בכתף.
  • בעיות קשב שנגרמות עקב אירוע מוחי.
    בעיות קשב עלולות לגרום לחוסר תשומת לב ליד וכתוצאה מכך לביצוע תנועות שמחריפות את הכאב. 

דרכי הטיפול להפחתת הכאבים בכתף לאחר אירוע מוחי

כאבים כרוניים בכתף פוגעים באיכות החיים ולעתים מגבילים את התנועה. ישנן מספר דרכים לטיפול בכאבי כתף לאחר אירוע מוחי, ביניהן: זריקות לחסימת העצבים במקום, זריקות של סטרואידים וחומרי הרדמה למפרק הכתף, הזרקת בוטוקס לשרירים עם טונוס מוגבר, טיפול בגלי רדיו ועוד. הטיפול המרכזי והטבעי ביותר לטיפול בכאבים בכתף לאחר אירוע מוחי הוא פיזיותרפיה.

פיזיותרפיה לכתף לאחר אירוע מוחי 

טיפולי פיזיותרפיה לכתף נועדו לסייע להפחית את הכאבים באופן משמעותי, להפחית את הנוקשות הקיימת בכתף, להגביר את היציבות שלה, להחזיר את הכתף לתפקודה המירבי ומעל הכל, להחזיר את המטופל לתפקוד עצמאי ככל הניתן.
טיפולי פיזיותרפיה לאחר אירוע מוחי משפרים את היכולת להפעיל את השרירים בצורה יעילה ומתואמת, לטפל בבעיות בטונוס השרירים, הקלה על כאב ומסייעים בבעיות בתחושה.

לאחר אבחון יבנה לכם הפיזיותרפיסט תוכנית טיפול אישית. התוכנית כוללת תרגילים מותאמים למצבכם, התאמת אביזרי עזר, הדרכת בני המשפחה והמטפלים המלווים את המטופל על מנת שיוכלו לסייע בשיקום, וכמובן, תמיכה ועידוד המטופל.

הטיפול הפיזיותרפי יתבצע במכון פיזיותרפיה או בבית המטופל.

טיפול פיזיותרפיה לכתף לאחר אירוע מוחי הינו תהליך הדרגתי וכדי להשיג תוצאות טובות מטיפולי הפיזיותרפיה, חשוב מאוד לתרגל בבית, באופן יומיומי, את התרגילים שיתן לכם הפיזיותרפיסט המטפל. 

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות