תרגילי פיזיותרפיה לפרקינסון

תרגילי פיזיותרפיה לפרקינסון נועדו לשימור היכולות הפיזיות, הם מספקים כלים להתמודדות עם המחלה ומסייעים בהפחתת התסמינים שלה. תרגילי הפיזיותרפיה יסייעו לכם בביצוע פעולות יומיומיות, כגון: הליכה, קימה מכיסא, לבוש, ירידה במדרגות ועוד. לצד תרגול פעילויות היומיום, חשוב לשמר את כוח השרירים ואת גמישות המפרקים.

תרגילי פיזיותרפיה לפרקינסון

אם אובחנה אצלך מחלת הפרקינסון ואתה סובל מנוקשות בגב והמפרקים, מחולשה של שרירי הרגליים, מכאבים או מסימפטומים אחרים- הגעת למקום הנכון.
מחלת הפרקינסון היא מחלה פרוגרסיבית המשפיעה על מערכת העצבים המרכזית. היא מלווה בתסמינים רבים הפוגמים בתפקוד החולה ופוגעת באיכות חייו.

אילו תסמינים יש למחלת הפרקינסון?

ישנם תסמינים רבים למחלה, הבולטים בהם:

• כאבים
  • ירידה במשקל
  • בחילות
  • עצירות
  • בעיות בבליעת הרוק
  • פגיעה ביציבה, מה שגורם לנפילות
  • פגיעה בהליכה

תרגילי פיזיותרפיה לחולי פרקינסון

טיפולי פיזיותרפיה הם חלק חשוב ובלתי נפרד מההתמודדות עם המחלה. הם מתייחסים לסימפטומים המוטוריים והלא-מוטוריים כאחד ומסייעים מאוד בהפחתת הסימפטומים של המחלה: הם מפחיתים את הכאבים, משפרים את הגמישות, מחזקים שרירים, מלמדים את החולה לשמור על יציבה נכונה וכך למנוע נפילות המאפיינות את חולי הפרקינסון, מלמדים טכניקות לבליעת רוק ועוד, ומעל הכל, מסייעים בשיפור תפקודי היומיום.

בפגישה הראשונה עם הפיזיותרפיסט המומחה בפרקינסון, הוא יערוך תשאול מקיף ובדיקה גופנית כדי לאבחן את הקשיים והתסמינים הבולטים. בהתאם לאבחון הוא יבנה עבורכם תוכנית טיפול אישית, שתהיה כמובן גמישה ותשתנה לאורך הזמן, בהתאם למצבכם.

טיפולי הפיזיותרפיה כוללים גם תרגילים שחשוב לבצע גם בבית, בין המפגשים עם הפיזיותרפיסט. בזכות תרגול עצמי בבית תוכל להמשיך לתפקד באופן מיטבי למרות הסימפטומים של מחלת הפרקינסון.

כיצד תעשו זאת? כדי לעשות זאת נכון, יש ללמוד כיצד לחלק את הפעולות היומיומיות לחלקים. בסרטונים המצורפים אנו מדגימים כיצד לעשות זאת.

* חשוב לציין כי התרגילים למטה אינם מהווים תחליף לייעוץ אישי עם פיזיותרפיסט מומחה בטיפול בחולי פרקינסון וכי אין לבצעם ללא הערכת מידת הבטיחות על ידי פיזיותרפיסט מוסמך.

טיפולי פיזיותרפיה מותאמים אישית לחולי פרקינסון

כאמור למעלה, הפיזיותרפיסט יתאים את הטיפול הנכון ביותר עבור כל חולה פרקינסון. הטיפול כולל שילוב של טכניקות מגוונות הכוללות בין היתר:

בנוסף, בחלק מהמקרים יסייע הפיזיותרפיסט במציאת פעילות גופנית מותאמת לחולי פרקינסון.

חשוב לבחור פיזיותרפיסט מנוסה בעל ידע וניסיון עשיר בטיפול בחולי פרקינסון, זאת כדי שידע לשים לב לסימני אזהרה אחרים בגוף האדם ויוכל להציע טיפול בראייה הוליסטית ורחבה.

אנו בפיזיוגרופ מאמינים שהדרך הטובה ביותר לחיות לצד מחלת הפרקינסון היא בשילוב טיפולי פיזיותרפיה מקצועיים בהתאמה אישית. אנו רגישים לצרכים וליכולות של כל מטופל ועל כן מספקים שירות מידי, קרוב לבית, ופעמים רבות אפילו בביתו של המטופל.
לפיזיוגרופ יש רשת פיזיותרפיסטים ארצית, כך שתוכלו לבחור את מכון הפיזיותרפיה הקרוב ביותר אליכם, ללא המתנה לתורים!
כל הפיזיותרפיסטים שלנו מוסמכים ע״י מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה, לכולם שנים של ניסיון והכשרות בבתי חולים מובילים וקליניקות ידועות.

אנו יודעים שתרגול יומיומי אינו פשוט עבור חולי פרקינסון, אך הוא עושה פלאים ואם תתמידו, תראו במהרה את התוצאות ואת השיפור בתפקודים שלכם.

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.