כאבים נפוצים אצל עובדי הייטק

חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

תעשיית ההייטק גובה את מחירה הפיזי ממאות אלפי עובדים בישראל. שעות ארוכות בעבודה מול מחשב ובישיבות גורמות לכאב פיזי בגוף ובכך מובילה לירידה בכושר הריכוז, תפוקה וימי מחלה רבים.

הבשורה שלנו היא שרוב הכאבים הם זמניים וניתנים לטיפול באמצעות טיפולי פיזיותרפיה. פיזיותרפיסט מוסמך ידע להקל על הכאבים וללמד אותך איך לחיות אחרת. במאמר זה מידע על חמשת פציעות ההייטק הנפוצות והטיפול בהן.

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

למה מופיעים כאבים בעבודה מול מחשב?

כולנו מרגישים ומבינים כי ישיבה ממושכת גורמת לנו לנזקים רבים מאחר וגוף האדם בנוי לתנועה, וחוסר תנועה פוגע בו. בנוסף, מחקרים גילו כי שעות ארוכות של עבודה סטטית מול מחשב, עלולות לגרום לבעיות פיזיולוגיות בשרירים ובמפרקים, שיורגשו כחוסר נוחות, כאבים ונפיחויות, ואף אובדן תחושה באזורים מסוימים. בנוסף, תעשיית ההייטק מאופיינת ברמה גבוהה של סטרס, מה שלא תורם לגוף משוחרר ורגוע.

בעיות אלה משותפות לכלל עובדי ההייטק, וגורמות לסבל ופגיעה משמעותית באיכות החיים, בעיות בריאות, שינה וירידה במצב הרוח. כל אלה עלולים לפגוע בתפקוד בעבודה, מה שיגרור לחץ נוסף ויגביר את הכאב. בעיה נוספת היא כי עובדים רבים פונים לספורט אתגרי ועצים בניסיון לפצות על הישיבה הממושכת מול מחשב, ועלולים לפגוע בעצמם בשל המאמץ הגופני שהגוף לא מורגל אליו ביומיום.

כאבים נפוצים אצל הייטקיסטים בעקבות עבודה ממושכת מול מחשב

השעות הרבות מול המחשב, לרוב בסביבה לא מותאמת מבחינה ארגונומית, גובות את מחירן משרירי הצוואר. שרירים אלה ממלאים את התפקיד החשוב של החזקת הראש, יחד עם יכולת תנועה מרובה לכל הכיוונים. כאשר מביטים לאורך זמן במסך המחשב, השרירים האלה מתקבעים ומתקצרים. התנוחה הקבועה יוצרת גם מתח על רצועות הצוואר, אשר נמתחות ומאבדות את היכולת להגן על מפרקי הצוואר מפני תנועות מהירות. הנזק יתבטא בצוואר תפוס וקשיח והגבלת טווחי התנועה של הצוואר.

כאבי צוואר עקב ישיבה ממושכת.. קרא עוד

כאבי גב בעקבות ישיבה ממושכת.. קרא עוד

ישיבה ממושכת מפעילה לחץ רב על מפרקי הגב וגורמת לעומס וכאבים. ככל שזמן הישיבה ממושך יותר, עלולה להיווצר פגיעה חמורה יותר, שתתבטא לרוב בגב התחתון. בנוסף, רוב האנשים אינם עובדים בישיבה זקופה אלא נשמטים על הכיסא, מה שמחמיר את העומס על השרירים והמפרקים. שרירים חלשים לא ממלאים את תפקידם במייצבים, וזה מגביר את העומס על מפרקי הגב, וגורם לכאבים שעשויים להקרין לרגליים או לישבן. בגלל החלשת השרירים והרצועות, קיים סיכון מוגבר לפציעת גב תחתון בעת קימה מהירה מישיבה ממושכת, בעיקר אם היא מלווה בהרמת משקל. אז דאג לקום באיטיות לאחר שעת עבודה ממושכת, כדי לא לגרום לנזק.

כדי להימנע מהיווצרות כאבי גב, השתדל לקום ולהזיז את הגוף בתדירות גבוהה, כך שהשרירים לא יתקבעו בתנוחה אחת. והכי חשוב, לך לפיזיותרפיסט, שיטפל בכאבים וילמד אותך איך לחזק את הגב ולשתמש בו בצורה נכונה. אל תיתן לכאב להגיע לנזק קבוע!

שרירים תפוסים בצוואר, בכתפיים ובעורף הם הגורם המרכזי לרוב כאבי ראש. כאבי ראש על רקע בעיה צווארית יתחילו בעקבות ישיבה ממושכת לקויה, בה הראש מוטה קדימה בזמן עבודה מול מחשב. הם יופיעו לרוב בצד אחד, יתחילו מהצוואר ויעלו לראש. הכאב יוחמר בתנועות מסוימות של הצוואר והראש, ולעיתים ילווה בתסמינים נוספים, כמו כאבים בפנים, סחרחורות, ועוד. נראה גם מגבלת תנועה בתנועות הצוואר. סוג נוסף של כאב מורגש בשני צידי הראש, ונגרם בשל תפיסות בשרירי הגב העליון והשכמות, הצוואר והפנים. גם בכאבים אלה ניתן לטפל. פיזיותרפיסט מומחה יוכל לשחרר את השרירים הגורמים לכאב, ילמד אותך מתיחות מיוחדות לתרגל בבית, ואיך יש לשבת כדי להקטין את העומס על הצוואר.

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

כאבי ראש על רקע בעיה בצוואר.. קרא עוד

כאבי מרפק בעקבות שימוש ממושך בעכבר.. קרא עוד

למרות השמות האקזוטיים, מרפק טניס ומרפק גולף לא נגרמים בגלל עודף פעילות ספורטיבית, אלא הפוך מכך. העבודה הממושכת מול מחשב כשהידיים על העכבר והמקלדת, עלולה לגרום לדלקת בגידי השרירים במרפק. הדלקת תלווה בכאבים עזים בזמן ביצוע פעולות יומיומיות ועשויה להפריע מאוד לניהול אורך חיים תקין. הכאבים עלולים להקרין גם לאמה או לכתף, בהתאם לחומרת המצב. במרפק גולף נרגיש את הכאב בעיקר בצד הפנימי של המרפק, בעיקר בזמן תנועות בהן אנו מכופפים את האצבעות ושורש כף היד כנגד התנגדות או מרימים חפצים. במרפק טניס הבעיה היא בשרירים המבצעים את הפעולה הנגדית של ישור וסיבוב היד. הכאב יורגש בצד החיצוני של המרפק, בזמן פעולות בהן מיישרים את האצבעות ושורש כף היד. הכאבים הם זמניים אך עלולים להפוך לבעיה קבועה אם לא יטופלו. איך לטפל? פיזיותרפיסט ילמד אותך מתיחות מתאימות, וידאג לשחרור השרירים הכואבים. בנוסף, השתדל להימנע מלהשאיר את היד בתנוחה סטטית קבועה, ודאג להזיז אותה מהעכבר והמקלדת כשאתה לא משתמש בהם.

ישיבה ממושכת מפעילה לחץ רב על מפרקי הגב וגורמת לעומס וכאבים. ככל שזמן הישיבה ממושך יותר, עלולה להיווצר פגיעה חמורה יותר, שתתבטא לרוב בגב התחתון. בנוסף, רוב האנשים אינם עובדים בישיבה זקופה אלא נשמטים על הכיסא, מה שמחמיר את העומס על השרירים והמפרקים. שרירים חלשים לא ממלאים את תפקידם במייצבים, וזה מגביר את העומס על מפרקי הגב, וגורם לכאבים שעשויים להקרין לרגליים או לישבן. בגלל החלשת השרירים והרצועות, קיים סיכון מוגבר לפציעת גב תחתון בעת קימה מהירה מישיבה ממושכת, בעיקר אם היא מלווה בהרמת משקל. אז דאג לקום באיטיות לאחר שעת עבודה ממושכת, כדי לא לגרום לנזק.

כדי להימנע מהיווצרות כאבי גב, השתדל לקום ולהזיז את הגוף בתדירות גבוהה, כך שהשרירים לא יתקבעו בתנוחה אחת. והכי חשוב, לך לפיזיותרפיסט, שיטפל בכאבים וילמד אותך איך לחזק את הגב ולשתמש בו בצורה נכונה. אל תיתן לכאב להגיע לנזק קבוע!

תסמונת תעלה קרפאלית בעקבות שימוש בעכבר מחשב.. קרא עוד

הבשורה הטובה היא, כי טיפול פיזיותרפיה יכול לעזור מאוד לכלל הבעיות הנובעות מעבודה בהייטק, ואף למנוע את חזרתן. הפיזיותרפיסט ישחרר את השרירים התפוסים, יטפל במפרקים וילמד אותך תרגילים לחיזוק השרירים כך שתגיע פחות למצבים של כאב. והכי חשוב, הפיזיותרפיסט יסביר לך איך לשבת ולזוז במהלך יום העבודה כדי לשפר את היציבה ולהוסיף תנועתיות. אם נמאס לך מהכאב, פיזיותרפיה היא הפתרון בשבילך.

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

כתבות קשורות

לשיחת יעוץ והכוונה 058-5810058