fbpx

טאי צ'י עם פיזיותרפיסט

אמנות הלחימה טאי צ׳י יעילה במיוחד לתרגול של תנועה נכונה, איטית ומדויקת. תרגול רציף של טאי צ׳י מתבטא לרוב בחיזוק שרירים מייצבים, חיזוק שרירי ליבה, שיפור טווחים וגמישות. טאי צ׳י עוזרת מאוד להקלה בכל הקשור לשרירים תפוסים, כאבים כרוניים הנובעים מדלקות, כאבי פרקים וכאבי גב.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

טאי צ'י עם פיזיותרפיסט

אמנות הטאי צ'י היא מדיטציה בתנועה שמקורה באומנויות לחימה. היא מתאימה לכל הגילאים ולכל מצב גופני, בשל העצימות האירובית הנמוכה, וניתן להתחיל לתרגל אותה בכל גיל. רבים מתרגלים טאי צ'י למטרות בריאותיות.

זוהי אומנות לחימה "רכה", המשלבת תנועות איטיות ורכות בדגש על שחרור השרירים, ריכוז לתוך הגוף פנימה ומתן תשומת לב לגוף שלנו.

תרגול הטאי צ'י

תרגול טאי צ'י הוא פעילות המתבצעת באיטיות ובעצימות נמוכה, תוך תנועתיות מתמדת. התרגול מתבצע באמצעות סדרה של תנועות מעגליות, תוך כדי ביצוען עוברים בין יציבות שונות, שמים דגש על נשימות עמוקות ומתמקדים בתחושות בגוף. במהלך התרגול שומרים על גוף נינוח: שרירים רפויים ומפרקים משוחררים.

התרגול לא מצריך ציוד מיוחד וניתן לתרגול בכל מקום ובכל זמן, לבד או במסגרת קבוצתית.

טאי צ'י ופיזיותרפיה

עקרונות שיטה זו משמשים אותנו גם בתרגול הפיזיותרפי במצבים שונים. שילוב תרגילי טאי צ'י בטיפול הפיזיותרפי מהווה אמצעי תרגול נוסף וחשוב למערכות הגוף.

על מה עובד הטאי צ'י?

  • שינוי בהרגלי תנועה
  • חיזוק כוח שרירים וגמישות
  • הקלה על כאבים כרוניים, כגון: פיברומיאלגיה, כאבי פרקים וכאבי גב
  • הקלה על ההתמודדות עם מתחים נפשיים ושיפור מצב הרוח
  • שיפור בשיווי המשקל והקואורדינציה
  • שיפור יכולת הריכוז

שיטת הטאי צ'י עובדת המון על שיווי המשקל, ולכן מתאימה מאוד לבני הגיל השלישי. התרגול תורם לשיווי המשקל, מה שמסייע להפחתת הנפילות. בנוסף, מחקרים שנעשו מעידים על שיפור במרחק הליכה, אורך צעד, יציבה ושווי משקל בקרב חולי פרקינסון ואנשים לאחר אירוע מוחי שתרגלו טאי צ'י.

למי מתאים תרגול הטאי צ'י?

כפי שכבר ציינו, טאי צ'י מתאים לכולם! בכל גיל, בכל מצב רפואי וגופני ובכל רמת כושר. אולם, חשוב לזכור! כאשר אתם סובלים ממגבלה כלשהי או בעיה רפואית, חשוב מאוד ללמוד את התרגול עם פיזיותרפיסט המוסמך לטאי צ'י, כדי שתלמדו לבצע את התנועות נכון ולא תגרמו לעצמכם נזק. כאשר מתרגלים טאי צ'י בצורה נכונה, הסיכוי לפציעות הוא נמוך מאוד.

הפיזיותרפיסט יבחר לשלב תרגול טאי צ'י במסגרת התוכנית השיקומית במגוון רחב של מקרים, ביניהם: כאבי מפרקים, חולי פרקינסון, אנשים לאחר מאירוע מוחי, בני הגיל השלישי הסובלים מנפילות, מחלימים מפציעות ועוד.

טיפולי פיזיותרפיה בפיזיוגרופ

במפגש הראשון אצלנו, הפיזיותרפיסט יבצע לכם אבחון, הכל תשאול, בדיקה גופנית ובחינת המסמכים הרפואיים שתביאו עמכם. לאחר מכן הוא יבנה לכם תוכנית טיפולית מותאמת אישית.
תרגול הטאי צ'י יתווסף לשיטות טיפול נוספות, בהתאם לתוכנית הטיפול שלכם:

ככל שתתרגלו יותר את הטאי צ'י, התרגילים יהפכו לקלים ומהנים יותר ותרגישו את היכולות והביצועים על הגוף שלכם. לכן, לאחר שתלמדו את הטכניקה, נסו לתרגל אותה כמה שניתן, בבית, בעבודה או בטיול בחוץ.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות