פיזיותרפיה לרצפת האגן כאב בקיום יחסי מין

כאב בקיום יחסי מין היא תופעה נפוצה אבל מושתקת. נשים מתביישות לדבר על זה ורבות לא משתפות את רופא הנשים שלהן ולעיתים אף לא את בן הזוג. יש טיפול להפחתת כאב בקיום יחסי מין. באמצעות טיפולי פיזיותרפיה לרצפת האגן הפיזיותרפיסטית תלווה אותך להעלמת הכאב בקיום יחסי מין.

מגיע לך להרגיש

איך מתאימים פיזיותרפיסטית מומחית עבורך?

נפתח בזה שכאב בקיום יחסי מין היא תופעה נפוצה אבל מושתקת. נשים מתביישות לדבר על זה ורבות לא משתפות את רופא הנשים שלהן ולעיתים אף לא את בן הזוג.
הרגע האינטימי שלכם צריך לתת הנאה לשניכם, זה הזמן האינטימי שלכם וזהו מרכיב בסיסי בזוגיות בריאה. אז איך זה שאת לא נהנית, ולהיפך, סובלת? את הרי אוהבת אותו ונמשכת אליו… אבל באמת – לא נעים לך ואולי בסוף את עושה כדי לרצות את בן הזוג. כאב בזמן קיום יחסי מין, הנמשך מעל שלושה חדשים ומפריע לתפקוד המיני שלך, מצריך בירור. זהו כאב מתעתע, כי לא מרגישים אותו ביומיום. גם אם תפני לרופא הנשים שלך בנושא, הוא כנראה לא ימצא דבר.
אל תתייאשי! ניתן לטפל בכאב הזה באמצעות פיזיותרפיה של רצפת אגן!

מהי פיזיותרפיה של רצפת האגן לכאב בקיום יחסי מין?

פיזיותרפיה של רצפת אגן כוללת תרגול ספציפי של שרירי רצפת האגן לחיזוק השרירים, לשיפור תזמון הכיווץ השרירי ועוד. הטיפול נעשה באמצעות שילוב של טכניקות שונות, בהתאם לאבחון של הפיזיותרפיסטית.

סימפטומים של כאב בקיום יחסי מין

כאב בקיום יחסי מין יכול להתבטא בכמה אופנים, בעוצמות משתנות:

• כאב בעת חדירה (יופיע גם בבדיקה גנקילוגית).
  • רגישות יתר בפתח הנרתיק.
    רגישות כזו יכולה להופיע גם כשלובשים מכנסיים, מחדירים טמפון וכדומה.
  • תחושת שריפה לאחר קיום יחסי מין.
  • "סגירה" של הנרתיק- כיווץ חלקי או מלא שלא מאפשר חדירה.

ממה נובע כאב בקיום יחסי מין?

יכולות להיות לכך שלל סיבות:

• תפקוד לקוי של שרירי רצפת אגן, שיכול לגרום לכיווץ יתר ולחוסר יכולת להרפות.
  • גלולות למניעת היריון עשויות לגרום ליובש נרתיקי ומכאן לכאב בעת חדירה.
  • סיבות רגשיות: לחץ וחרדה כאשר רק מתחילים לקיים יחסי מין, חינוך או תפיסות לא מדויקות לגבי אינטימיות בכלל ולגבי האזור בפרט, טראומות מיניות ועוד.
  • כאב שהופיע לאחר דלקת בשתן או לאחר פטריה או דלקת בנרתיק.
  • כאב שנגרם בשל אנדומטריוזיס.
  • אצל נשים לאחר לידה הכאב עלול להיגרם בשל צלקת בנרתיק או בשל שינויים הורמונליים.
  • אצל נשים בגיל המעבר הכאב עלול להיגרם בשל שינויים הורמונליים שגורמים ליובש נרתיקי ו/או ירידה בחשק המיני.

טיפולי פיזיותרפיה לטיפול בכאב בקיום יחסי מין

פיזיותרפיסטית רצפת האגן תבצע אבחון מדויק ותדע להציע לך את הטיפול הטבעי והנכון לך ביותר. היא תתשאל אותך ותעשה לך בדיקה פיזית, כלל הניתן, ואז תתאים את הטיפול המדויק עבורך.
היא תלמד אותך להכיר את האזור, תכיר לך טכניקות הרפיה ומתיחה ותבנה תוכנית טיפולים מותאמת.

הטיפול נותן מקום גם לפן הרגשי, אולי זה בא ממקום של טראומות מיניות או תפיסות לא מדויקות לגבי האיזור ואינטימיות.

הטיפול הפיזיותרפי לרצפת אגן הוא תהליך והצלחתו תלויה מאוד בפתיחות שלך, במחויבות שלך לטיפול ולתרגול וכמובן בתמיכה ובליווי המקצועי שתקבלי מהפיזיותרפיסטית.

איך מתאימים פיזיותרפיסטית מומחית עבורך?

כדי להבין את הצרכים והרצונות שלך, נשאל אותך מספר שאלות. מידע זה מוזן במערכת ההתאמה הייחודית שפיתחנו, המסננת פרמטרים רבים, ביניהם: ניסיון מקצועי, הכשרות בשיטות טיפול מדויקות שיקדמו אותך וכמובן גישה טיפולית שתתאים לך.
בהתאם לפרמטרים הללו תותאם המטפלת הנכונה עבורך.

איך קובעים טיפול פיזיותרפיה עם מומחית?

לאחר שבחרנו עבורך את הפיזיותרפיסטית המדוייקת ביותר, תקבלי את כל המידע אודותיה כדי שתהייה לך שקיפות מלאה. נתאם עבורך את הטיפול בזמן ובמקום הנח לך ביותר. קיימת אפשרות לטיפול באחד מ 40 מכוני פיזיותרפיה בפריסה ארצית.

מה אם אני לא מרוצה מהטיפול?

צוות פיזיוגרופ זמין עבורך לכל אורך הדרך וישמח לתת מענה לכל שאלה ודבר. אנו ערבים לשביעות רצונך. במידה ולאחר הטיפול השני את חשה שברצונך להחליף פיזיותרפיסטית עקב חוסר התאמה, נשמח להציע לך טיפול אחד חינם עם פיזיותרפיסטית חלופית שלנו.

כאב בקיום יחסי מין שאינו מטופל עלול לפגוע מאוד בביטחון שלך, בקשר עם בן הזוג ובכלל. חשוב מאוד לשתף את בן הזוג בבעיה כדי שתוכלו לשמור על אינטימיות נעימה ומהנה גם בתקופה זו ולפנות לרופא הנשים לבדיקה אבחונית.
אל תשמרי את הסבל הזה בפנים, כי בהחלט אפשר לטפל בו!

השאירי פרטים ונתאים לך פיזיותרפיסטית מומחית