fbpx

קרע בגיד בכתף טיפול פיזיותרפיה

קרע בגיד בכתף של אחד משרירים אלו גורם לסבל מכאבים בכתף בזמן הרמת היד וחולשה בהרמה או בתנועה סיבובית של הזרוע. המגבלה והכאב ביומיום יכולים להיות בלתי נסבלים
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

קרע בגיד בכתף טיפול פיזיותרפיה

קשה לך להרים את היד והיא חלשה? הכאב בכתף גורם לסבל רב? יתכן שיש לך קרע בגיד בכתף.

קרע בגיד בכתף הוא אחד הגורמים הנפוצים, הגורמים לכאבים ולמוגבלות בתנועה בקרב האוכלוסייה הבוגרת, כ-30% מבני 50 ומעלה סובלים מקרע בגיד הכתף. 

קרע כזה יכול להוביל לכאבים ולמוגבלות בתנועה ולפגום לחלוטין באיכות החיים, אולם לשמחתנו, טיפול פיזיותרפיה בהחלט יכול לעזור לך!

אודות גידי הכתף

גידי השרוול המסתובב (Rotator cuff) מחברים בין שרירי הכתף לעצם הזרוע והם אחראים על התנועה הרב כיוונית של הכתף. תפקידם הוא לייצב את הכתף ולעזור בהרמת היד. 

קרע באחד מגידי בכתף יגרום לכאבים בכתף בזמן הרמת היד, חולשה בהרמה או בתנועה סיבובית של הזרוע, לעתים אף לכאב בלילה בשכיבה על הצד הפגוע. המגבלה והכאב ביומיום יכולים להיות בלתי נסבלים.

הגורמים לקרע בגיד הכתף

ישנם מספר גורמים מרכזיים לקרע בגידי הכתף:

  • גיל מתקדם.
  • טראומה או פציעה נקודתית.
  • ביצוע עבודות פיזיות ופעילויות ספורטיביות, הכוללות שילוב של עומסים באזור שמעל גובה השכמה, בעצימות ובתדירות גבוהות, למשל: צביעת קירות, הרמת משקלים כבדים, טניס, הרמת משקולות ועוד.
  • גורמים מולדים, כמו: מבנה עצם השכם.

סוגי קרעים בגיד הכתף

קרע בגיד הכתף יכול להיות מלא או חלקי. ישנם שני סוגי קרעים:

  1. קרע טראומטי – קרע שנגרם בשל פציעה. התסמינים: כאב, חולשה באזור ומגבלה בתנועה, יופיעו לרוב מיד לאחר הפציעה.
  2. קרע ניווני – קרע שנגרם במצב של לחץ מתמשך של עצמות מפרק הכתף על הגידים.

העומס הרב המופעל על גידי הכתף, יחד עם מבנה הכתף, מפעיל על הגידים לחץ תמידי, שעלול להוביל לשחיקת הגיד ולהתחלתו של תהליך דלקתי. אלו מצבים בהם, בעת הרמת היד, נוצרים חיכוך וצביטה מכנית של הגידים, תופעה הנקראת "תסמונת הצביטה".

כאשר בעיה זו אינה מטופלת, עלולה להיווצר שחיקה של הגידים שבסוף נקרעים. זהו קרע שנוצר בהדרגה ולעתים הוא אינו מורגש במשך שנים.

טיפול פיזיותרפיה במקרה של קרע בגיד הכתף

בפגישה הראשונה עם הפיזיותרפיסט, הוא יבצע אבחנה מקיפה, הכוללת ריאיון, בדיקה גופנית ובחינת צילומים ובדיקות שעבר המטופל בכדי להגיע לאבחנה לגבי מקור הכאבים. בהתאם למקור הבעיה תיבנה לך תכנית טיפולים אישית.

הטיפול הפיזיותרפי לאחר קרע בכתף מתמקד בהפחתת כאבים, שיפור טווחי התנועה של הכתף ותרגול עבודה נכונה ומאוזנת של שרירי הכתף. מטרת הטיפולים היא להקל על הכאב בכתף לצד חיזוק השרירים הרלוונטיים ושיפור התנועה של הכתף והזרוע, כדי שתוכל לתפקד טוב יותר ביומיום.

טיפולי הפיזיותרפיה שלנו מותאמים לך אישית וכוללים שיטות טיפול מגוונות לכאבי כתף וטיפול בקרע בגיד של הכתף :

הפיזיותרפיסטים של פיזיוגרופ משלבים שיטות להפחתת כאב ולשיפור הטווחים יחד עם תרגילים לחיזוק השרירים ולהעלאת הסיבולת ובכך משפרים את יכולת ההתמודדות של הגוף עם הכאב.

בסרטון הבא תוכלו לתרגל בעצמכם כיצד להקל על כאבי כתף, איך לחזק את השרירים ולשפר את התנועה בכתף ובזרוע:

אין סיבה לסבול מכאבים בכתף כתוצאה מקרע בגיד. גשו לאחד ממכוני הפיזיותרפיה של פיזיוגרופ הקרובים לביתכם ותאמו פגישת אבחון עם אחד הפיזיותרפיסטים המתמחים בתחום.

בסרטון הבא תוכלו לתרגל בעצמכם כיצד להקל על כאבי כתף, איך לחזק את השרירים ולשפר את התנועה בכתף ובזרוע:

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות