fbpx

כאבי כתף – טיפים איך למנוע ולטפל

מפרק הכתף לוקח חלק בפעולות רבות שאנו מבצעים בחיי היומיום, ולכן יש עליו עומס רב. כאשר מתפתח כאב בכתף, הוא עשוי להיות מטרד משמעותי בפעולות בסיסיות שאנו מבצעים בחיי היומיום. ישנם גורמים מגוונים, שעשויים להוביל לכאב בכתף. למידע נוסף – המשיכו לקרוא
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

טיפים איך למנוע ולטפל בכאבי כתף

כאבי כתף – מפרק הכתף הוא המפרק עם טווח התנועה הרחב ביותר בגופנו. הוא גמיש במיוחד ומסוגל לנוע כמו כדור, בטווח של כמעט 360 מעלות. לצד היתרונות הללו, הוא גם המפרק הכי פחות יציב בגופנו והסיכוי לפציעה בכתף, שמלווה בכאבים. לכן ישנה חשיבות רבה לשמירה על המפרק וחיזוק השרירים מייצבי הכתף.

כאבי כתף

מפרק הכתף לוקח חלק בפעולות רבות שאנו מבצעים בחיי היומיום, ולכן יש עליו עומס רב. כאשר מתפתח כאב בכתף, הוא עשוי להיות מטרד משמעותי בפעולות בסיסיות שאנו מבצעים בחיי היומיום, כגון: סחיבת קניות, הגעה למדף גבוה בארון, לבישת חולצה וכדומה, וכן בפעולות נוספות, כגון: אימון בחדר כושר. הכאבים הללו מציקים, מגבילים את התנועה ופוגעים בניהול אורח חיים תקין.

ישנם גורמים מגוונים, שעשויים להוביל לכאב בכתף, למשל: כתף קפואה, קרע בגיד הכתף, דלקת בכתף ועוד.

כאשר מופיעים כאבי כתף שנמשכים מספר שבועות, חשוב מאוד לפנות לאבחון.

טיפים למניעת כאבי כתף

  • בצעו תרגילים לחיזוק השרירים מייצבי הכתף בכדי לשמור על המפרק ולהפחית את הסיכון לפציעות.
  • לספורטאים/ות: הקפידו על העלאת עומס האימונים בהדרגתיות. אם מופיעים כאבים יש  להפחית משמעותית את העומס ולבדוק שטכניקת האימונים נכונה.
  • אם אתם מבצעים פעולה שחוזרת על עצמה באופן קבוע ומעמיסה על הכתפיים (בפעילות ספורטיבית או במסגרת המקצוע שלכם), חשוב ללמוד לבצע את התנועה בצורה נכונה, וכן ללמוד תרגילים למתיחה ולחיזוק האזור של המפרק.
  • ישיבה ממושכת מול המחשב גורמת לנו לכופף את הכתפיים ("כתפיים עגולות"), מה שעלול לגרום לדלקת בגיד שבאזור הכתף. גם פה, חשוב ללמוד לשבת נכון מול המחשב, וכן ללמוד כיצד למתוח ולשחרר את הכתפיים לאורך היום.

טיפים לטיפול בכאבי כתף

  • פנו לאבחון כאשר מופיעים כאבים בכתף. עד האבחון אפשרו לכתף מנוחה והמנעו מכל מאמץ שלה.
  • נסו לזהות אם ישנן פעולות שמחריפות/מקלות על הכאבים. כך תדעו להימנע מאלו שמחריפות את הכאב ולבצע יותר פעולות שמקלות עליו.
  • המנעו מפעולות הנפה חוזרות, ממושכות ועם משקלים גבוהים.
  • בכל מקרה של פריקת כתף יש לפנות למיון (גם אם הצלחת כבר "להחזיר" את הכתף למקומה).
  • פנו לטיפול פיזיותרפי שיעזור בהפחתת הכאבים ובחיזוק המפרק.

טיפול פיזיותרפיה לכאב בכתף

טיפולי פיזיותרפיה מהווים נדבך חשוב בריפוי הכתף, ללא קשר לגורם הכאב. הפיזיותרפיסט, לאחר אבחון מקיף, יבנה עבורכם תוכנית מותאמת אישית שתתאים לבעיה הספציפית ממנה אתם סובלים. התוכנית כוללת עבודה עם הפיזיותרפיסט בשילוב תרגול בבית בכדי לראות תוצאות מהירות.

באמצעות טיפולי הפיזיותרפיה תחזקו את שרירי הכתף והשרירים שסביבה, תפחיתו את הכאב, תשפרו טווחי תנועה ותפחיתו את הנוקשות הנוצרת באזור.

כאבים בכתף הם כאבים מטרידים, שפוגעים בפעולות הבסיסיות ביותר ומגבילים את התנועה שלנו. אין סיבה שתסבלו!
מהרו לקבוע תור לרופא שיערוך בדיקות ויאתר את מקור הכאב. עם האבחון הזה תוכלו לפנות לטיפול פיזיותרפיה, שיהיה חלק בלתי נפרד מהטיפול במקור הכאב ויסייע לכם לחזור לתפקוד מלא, ללא כאבים.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

כתבות קשורות