fbpx

פיזיותרפיה לכאב ראש

הראש שלנו הוא מנגנון מורכב ביותר וכאבי ראש יכולים לנבוע ממגוון סיבות. מהן הסיבות הנפוצות לכאבי ראש? איך ניתן לטפל בכאבי ראש? מתי כאבי ראש מהווים ״דגלים אדומים״ לבעיה המחייבת בדיקה יסודית? מהם כאבי הראש הנפוצים שאפשר לטפל בקלות? כל התשובות כאן במאמר
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

פיזיותרפיה לכאב ראש

סובל מכאבי ראש? רוצה להבין למה כואב הראש? כאן תוכל לקרוא על סיבות שכיחות להופעת כאב ראש ולקבל המלצות לטיפול פיזיותרפיה לכאב ראש.

כאב ראש הוא תופעה שכיחה בקרב רוב האוכלוסייה וההערכה היא כי 70% מהאנשים יסבלו לפחות פעם בשנה מכאב ראש. לרוב כאב הראש אינו מצריך דאגה רבה אך יש מקרים חריגים הקשורים לסכנה של ממש כמו במקרה של דימום תוך מוחי או חלילה גידול בראש.

נהוג לחלק את כאבי הראש לכאבי ראש ראשוניים וכאבי ראש משניים. החלוקה מתבססת על הגורם להופעת כאב הראש.

כאב ראש ראשוני

כאב ראש על רקע בעיות צוואריות (Cervicogenic Headache)
כאב ראש הנובע מפגיעה בצוואר, מקורו בנזק או תפקוד לקוי של עמוד השדרה הצווארי (הדיסק העליון ביותר או המפרק בין החוליות העליונות) ושל הרקמות הרכות (שרירים, רצועות, גידים) התומכות בחוליות.

כאב ראש הנובע מבעיה בצוואר יופיע בצד אחד, לרוב יתחיל בצוואר וירגיש כ"מטפס למעלה". הכאב יוחמר במנח מסוים של הראש והצוואר, הכאב בא והולך, לפעמים ילווה בבחילות, סחרחורות, ראיה מטושטשת והפרעות בליעה. בנוסף לכאב תהייה מגבלה בתנועת הראש והצוואר וימצאו "נקודות הדק" רגישות בשרירים. כאב שמקורו בנקודת הדק מוגדר כ"כאב מיופציאלי".

ישנם מספר שרירים היכולים להקרין כאב לראש. המשמעותיים ביותר הם שריר הסטרנומסטואיד (Sternomastoid) ושריר הטרפז (Trapezius). כאשר מתפתחים בשרירים אלו נקודות הדק הן יכולות להקרין כאב לצוואר, הראש, הפנים, כאב סביב האוזן והעניים.
המקור לבעיה בשרירים אלו יכול להיות בעקבות:
– טראומה של השרירים כתוצאה מתנועה חדה או תאונה.
– יציבה לקויה יכולה ליצור עומס יתר על החוליות ולהוביל לחוסר איזון בשרירי הצוואר.
– ישיבה ממושכת במנח לקוי כאשר הסנטר נוטה לפנים (למשל בעבודה משרדית או נסיעה ארוכה).
– ישנם אף מקרים בהם דיכאון, חרדה או מתח נפשי יכולים לגרום לשרירים אלו להתכווץ באופן שכזה.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

כאב ראש תעוקתי (Tension Headache)
כאב ראש תעוקתי הינו השכיח ביותר ומהווה 90% מכלל כאבי הראש. 78%מכלל הסובלים מכאב ראש תעוקתי יסבלו ממנו באופן כרוני. הסיבה להופעת כאב הראש התעוקתי נעוצה בשרירי הגב העליון, השכמות, הצוואר והפנים. זהו כאב ראש קל עד בינוני המופיע בשני צדי הראש.

כאב ראש המזוהה כמיגרנה
זהו כאב ראש חריף ופועם. נשים סובלות ממיגרנה יותר מגברים. הסימפטומים של מיגרנה מופיעים לרוב בצד אחד של הראש ומלווים ברגישות לאור, רגישות לרעש, שינויים בראייה, תיאבון מופחת, בחילת, הקאות. לעיתים תלווה המיגרנה בהילה (Aura). הסיבות להופעת מיגרנה מגוונות ומקורן בשינויים בנוירוטרנסמיטורים ובכלי הדם במח. גורמים המשפיעים על הופעת מיגרנה כוללים מתח נפשי, רעב, עייפות, רעש, אקלים קיצוני, חוסר איזון הורמונאלי או על רקע אלרגני.

כאב ראש מקבצי (Cluster Headache):זהו כאב ראש נדיר וחריף הנגרם מאלרגיה. אלרגיה זו יכולה לגרום לדלקת של הסינוסים ולכאבי ראש.

כאב ראש משני כולל בין היתר:

  • כאב ראש בעקבות חבלה ונזק לראש ו/או לצוואר כפי שקורה בתסמונת צליפת שוט בעקבות תאונת דרכים.
  • כאב ראש בעקבות הפרעה לבבית או כאב ראש בעקבות הרעלת חד תחמוצת הפחמן
  • כאב ראש בעקבות דימום תוך גולגולתי / דימום מוחי / דימום עכבישי
  • כאב ראש בעקבות עליה בלחץ התוך גולגולתי או דלקת קרום המוח
  • כאב ראש בעקבות סינוסים שיכול אף להקרין ללסת ולשיניים
  • כאב ראש בעקבות גידול שפיר או ממאיר תוך גולגולתי
  • כאב ראש בעקבות בעיה במפרק הלסת או השיניים
  • כאב ראש בעקבות נאורלגיות קרניאליות משניות
  • כאב ראש בעקבות צריכת אלכוהול או תרופות
  • כאב ראש בעקבות תהליך גמילה
  • כאב ראש בעקבות דלקת עיניים
  • כאב ראש בעקבות חבלת ראש
  • כאב ראש על רקע פסיכיאטרי

סיבות נוספות להופעת כאבי ראש הן: תופעות לוואי לאלרגיות, תופעת לוואי של תרופות מסויימות, תסמינים של שפעת, רעב, צמא, מתח נפשי, חוסר איזון תזונתי או הורמונאלי ועוד.

טיפולי פיזיותרפיה לכאבי ראש על רקע בעיה בצוואר
בפגישה הראשונה נערוך ראיון ובדיקה גופנית בכדי להגיע לאבחנה לגבי מקור הכאבים. בתום האבחון נדע האם רקע התלונות הוא מפרקי, שרירי או עיצבי. בהתאם לשורש הבעיה תיבנה תכנית טיפולים אישית.

בפיזיוגרופ (פיזיו-תנועה) אנו משלבים שיטות להפחתת כאב יחד עם תרגילים לחיזוק השרירים ולהעלאת הסיבולת ובכך משפרים את יכולת ההתמודדות של הגוף עם כאבי הגב.

שיטות הטיפול שלנו כוללות בין היתר:

טיפים איך למנוע כאבי ראש ממקור צווארי

  • שפר את היציבה: עמוד השדרה מעוצב עם מספר קשתות טבעיות. שמירה על קשתות אלו מפחיתה עומסים שליליים על רקמות שונות בגב, מסייעת בשמירה על מרכז הכובד, הגמישות והיציבות של הגב הדרושים לתפקוד תקין של הגוף. כאשר הקשת הצווארית מוגדלת הדבר יכול להוביל לכאבי ראש. על כן הקפד על יציבה נכונה בבית, בעבודה ובזמנך החופשי.
  • הקפד על ארגונומיה: שמור על ישיבה נכונה, המנע מישיבה או עמידה ממושכת כאשר הראש והסנטר נוטים לפנים, בזמן העבודה נסה לשנות תנוחה, במהלך שיחות טלפון ארוכה העבר את השפורפרת מצד לצד.
  • בצע פעילות גופנית: בצע פעילות גופנית המתאימה ליכולות שלך. התייעץ עם מומחה לשם בניית תכנית אימונים אישית המורכבת מפעילות אירובית, חיזוק שרירים, גמישות, מהירות, קואורדינציה ושיווי משקל. ביצוע פעילות גופנית באופן סדיר תסייע להפחית מתחים, לעודד שחרור אנדורפינים וכמובן שמירה על אורח חיים בריא.
  • הפחת מתחים נפשיים: מחקרים מראים כי למתח נפשי ודיכאון יש השפעה משמעותית על הופעת כאבי ראש ושרירים תפוסים.
  • בצע תרגילים למתיחת שרירי הצוואר: לחץ על הלינק הבא לפתיחת הלינק ב YouTube
  • העזר בעיסוי עצמי: בעזרת הישענות על כדור טניס כנגד הקיר ניתן לעשות את שרירי השכמות והטרפז.
  • פנה למומחה לשם ביצוע איבחון: רופא המשפחה יוכל לשלול סיבה חמורה להופעת כאבי הראש ולהפנות אותך לטיפולי פיזיותרפיה במידה ומדובר בכאב ראש ממקור צווארי וכאב ראש ממקור שרירי.
שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות