fbpx

חומצה היאלרונית, PRP, פיזיותרפיה ואיך זה יכול למנוע ניתוח החלפת ירך

איך נשקם את מפרק הירך ונמנע ככל הניתן מניתוח של החלפת מפרק ירך? דר׳ בנדר אורתופד מומחה מסביר על השיטות הידועות והיעילות לשיקום מפרק הירך: הזרקות PRP, חומצה היאלורונית ותאי גזע. קראו כאן כדי ללמוד עוד
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

לדברי דר׳ בנדר אורתופד מומחה ״המפרק הטבעי הוא הפתרון הטוב ביותר לאדם. ההמלצה היא לשמר את המפרק הטבעי ולבצע בראש ובראשונה פעולות לשם מניעה ושימור המפרקים״

הגוף הוא מכונה נפלאה שיודעת כיצד לתפקד ולטפל בעצמה. כך גם במקרים של פציעה או פגיעה באחת הרקמות בגוף. כאשר הכאב נועד לאותת לגוף על פגיעה באחת הרקמות. מכאן שהכאב אינו אויב, אלא משמש כמנגנון ש"מגייס" לעזרתו כוחות להתמודדות עם הפגיעה. בכל זאת, לא תמיד די בכך, וכאן נכנסות לפעולה שיטות טיפול מעולם הרפואה, שחלקן חדשניות, ומסייעות לגוף להתמודד עם הפגיעה.

כל השיטות המוצגות במאמר זה יכולות בהחלט להיות אלטרנטיבה ראשונה לפני ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך, וכולן מתבססות על תהליכים שטבעיים לגוף.

  • הזרקות PRP – פלסמה עשירה בטסיות
  • הזרקת החומצה ההיאלונירית
  • הזרקה של תאי גזע
  • טיפולי פיזיותרפיה

דר׳ בנדר, אורתופד מומחה ברכיים מציין כי :״ההמלצה הכללית היא לשלב את טיפולי הזריקות לצד טיפולי פיזיותרפיה. לדוגמה, זריקות של חומצה היאלורינית, שמשמשת כשמן סיכה למפרק, עם הזרקת PRP מעוררים תהליכי ריפוי טבעיים. כאשר משלבים עם ההזרקות טיפולי פיזיותרפיה המטופל חש הקלה משמעותית בכאב ויכול לבנות שוב את כוחו, לשפר את ההליכה ולשוב לפעילות גופנית״

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

הזרקות PRP – פלסמה עשירה בטסיות

הזרקות PRP הן שיטת טיפול חדשנית, שנמצאת בשימוש בעולם הרפואה מספר עשורים, ושאפקטיביות השימוש בה הוכיחה את עצמה לאורך הזמן ובתחומי רפואה שונים. תהליך הטיפול מתחיל כאשר הרופא האורתופד לוקח מגוף המטופל מבחנת דם בכמות של 30 עד 60 סמ"ק. את מנת הדם מעבירים למכשיר צנטריפוגה רפואי, ומפיקים ממנו את החומר הטיפולי, שהוא למעשה חומר נוזלי סמיך שעשיר בטסיות ובחלבונים.

השיטה מתחקה אחר תהליך טבעי שמתרחש בגוף האדם כתגובה לפציעה, כאשר בשיטת ה- PRP ריכוז החלבונים והטסיות הוא רב וממוקד. החומר שמיוצר מהגוף מוזרק לאזור הפציעה או הפגיעה במפרק. למשל, במקרים של פציעות ספורט לדוגמה, דלקות בגידים (Tendinitis, Bursitis) או קרעים בגידים, ההזרקה נעשית במקום הפגיעה. הזרקות למפרק הברך נעשה באזור הפיקה (הברך תחומה על ידי מעטפת, והחומר מתפזר בכל הברך). הזרקות למפרק הברך נעשות עקב פציעות ספורט, דלקות בגידים, שחיקה של מפרק הברך, קרעים במניסקוס, בעיה באספקת הדם (AVN SONK) ופגיעות בסחוס. הזרקות למפרק הירך נעשות באזור המפשעה. הסיבות להזרקות למפרק הירך הן עקב פציעות ספורט, שחיקה של מפרק הירך, פגיעות בסחוס, קרע בלברום, דלקות גידים ובעיה באספקת הדם לראש הירך AVN.

מדובר בתהליך קל לביצוע, ללא כאבים רבים, ואפשר לחזור עליו מספר רב של פעמים.

הזרקה של חומצה היאלורונית

בהזרקות של חומצה היאלורנית נעשה שימוש בחומר סיכה, שדומה בהרכבו לנוזל המפרק, ומיועד לתת מענה חליפי לחומר הסיכה הטבעי שנשחק.

הטיפול מתאים לאנשים שסובלים מכאבים במפרקי הברכיים ובמפרקי הירך. היתרון בהזרקת החומצה היאלורנית הוא שמדובר במרכיב טבעי של המפרק, שמסייע לשימון המפרק, מפחית את הכאב, מסייע לשיפור את התנועתיות והגמישות ותורם לפעילות אנטי דלקתית במפרק.
רכיבי החומצה היאלורנית מופקים מהחי, למשל מכרבולת של תרנגולת (סינויסק Synvisc) ובמעבדה (ארטריז Arthease ואוסטינל Ostenil). לפיכך הזרקות החומצה ההיאלורנית המופקת במעבדה מקטינות את הסיכויים של הגוף לפתח אליהם תגובה אלרגית. עדיין בשל שימוש במרכיבים מהחי עלולה להופיע תגובה אלרגית מסוימת, שכן כל אדם מגיב אחרת לטיפול.

הזרקה של תאי גזע

תאי גזע יכולים להתפתח לכל רקמה, ולעורר תהליכי ריפוי. בתחום האורתופדיה תאי הגזע משמשים לריפוי קרעים במניסקוס, שחיקת סחוסים ו- AVN.

טיפולי פיזיותרפיה

כאמור, ההמלצה הראשונה היא לשמר את המפרק הטבעי, ולבצע פעולות מניעה ושימור של המפרקים, וזאת כיוון שהמפרק הטבעי הוא הפתרון הטוב ביותר לאדם. לצד טיפולי ההזרקות – הזרקת PRP או הזרקה של חומצה היאלורנית – מומלץ לתמוך בגוף באמצעות טיפול משלים, ועל פי רוב ימליץ הרופא האורתופד על טיפול באמצעות פיזיותרפיה.

טיפולי הפיזיותרפיה מתמקדים בשיפור טווחי התנועה של המפרק, מחזקים את השרירים, משפרים את היציבה, משפרים את יכולות ההליכה לצד שיפור סיבולת לב ריאה. בטיפול הפיזיותרפיה משולבת שיטות המסייעות להפחתת הכאב.

טיפולי הפיזיותרפיה מתחילים בשלב משמעותי והוא אבחון נסיבות הפגיעה ברקמות. אבחנה של הרופא המטפל על סמך בדיקות נוספות, לצד הסתכלות של הפיזיותרפיסט, ופידבק שוטף של המטופל על מצבו בכל שלב ושלב של הטיפול, מעניקים תמונת מצב מקיפה, שמסייעת לבנות תוכנית טיפול אישית ומלאה.

המטופל מקבל טיפולי פיזיותרפיה לצד הנחיות כיצד להמשיך ולהעמיק את תוצאות הטיפול באמצעות תרגול בבית, וכן הנחיות כיצד לבצע פעולות יום-יומיות בצורה מיטבית.

שילוב שיטות הטיפול השונות המוצגות במאמר זה, משמשות כדרך אלטרנטיבית שמאפשרת למטופלים רבים להימנע מניתוח להחלפת מפרק ירך או ברך ולטפל בפגיעות השונות במפרק.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

 

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

כתבות קשורות