רדיקולופתיה מתנית (Lumbar radiculopathy): טיפולי פיזיותרפיה

סובלים מכאבים חדים ומהירים בגב התחתון? הם מורגשים בעיקר בזמן התעטשות או שיעול? ייתכן שאתם סובלים מכאבים הנובעים מלחץ בעמוד השדרה ״רדיקולופתיה מתנית״, ויש דרך לטפל בהם!

רדיקולופתיה מתנית (Lumbar radiculopathy): טיפול טבעי באמצעות פיזיותרפיה

סובלים מכאבים חדים ומהירים בגב התחתון? הם מורגשים בעיקר בזמן התעטשות או שיעול? ייתכן שאתם סובלים מכאבים הנובעים מלחץ בעמוד השדרה- ״רדיקולופתיה מתנית״.
זה נשמע מאיים אך החדשות הטובות הן שיש דרך לטפל בכאבים הללו!

פיזיותרפיה היא הפתרון המושלם לבעיה, טיפול יעיל וטבעי ללא תרופות.

מהי רדיקולופתיה?

רדיקולופתיה היא מצב של לחץ על עצב בעמוד השדרה, שמוביל לכך שהעצב מוליך פחות טוב. זהו במצב שבו ישנה פגיעה באזור שורש העצב, סמוך לחוט השדרה, מה שגורם לתסמינים הנוירולוגיים ואף ליריד בתפקוד העצב.  רדיקולופתיה מותנית (Lumbar radiculopathy) היא מצב בו מעורבים שורשי העצבים הנמצאים בחוט השדרה המותני.
מצב זה יכול להוביל לכאב מהיר וחד שעלול להחמיר בעת עיטוש, שיעול, בהנעת הגב, בעמידה ובישיבה ממושכת. הכאב יורגש באזור הגב התחתון, הישבן או הרגל. לצד הכאב יתכן ויורגשו נימול, הירדמות או חוסר תחושה, עקצוץ או ירידה בכוח השרירים.

הסיבות להיווצרות רדיקולופתיה מותנית

קיימות סיבות שונות להופעת לחץ על שורש העצב, ביניהן:
  • דלקת
  • "צביטה" של העצב בשל תזוזה של חוליה או בשל פגיעה ברקמות הסמוכות אליו
  • בלט דיסק או פריצת דיסק
  • זרימת דם פחותה באזור המדובר
  • לחץ מתמיד על העצב מחוליות, שרירים, סחוס, גידים
  • תאונה או טראומה
  • שינויים ניווניים הנגרמים עם הגיל ועשויים לגרום לשחיקת הסחוס ואף לשינוי במבנה של העצם.
  • מחלה ממאירה

כיצד מאבחנים רדיקולופתיה מותנית?

את האבחון יבצע רופא, אשר יבחן את העבר הרפואי של המטופל ויבצע בדיקה פיזית הכוללת:

• בדיקה של הרפלקסים בגפיים התחתונות
  • האם ישנה הגבלה בתנועות הגב
  • האם ישנן בעיות שיווי משקל
  • בחינת חולשת השרירים ובדיקת כוח לשרירים
  • האם ישנן בעיות תחושה

כחלק מהבדיקה יעשה שימוש בבדיקות הדמיה (רנטגן ו-MRI, במקרים מסויימים אף בדיקת CT).

הטיפול ברדיקולופתיה מתנית

טיפולי פיזיותרפיה במקרה של רדיקולופתיה מותנית הם הטיפול הטבעי והיעיל ביותר. הם יסייעו למטופל לנוע ולפעול בחופשיות בחיי היומיום שלו.

הטיפול הפיזיותרפי יותאם לפעולות הנדרשות מהמטופל בשגרת היומיום שלו ויתמקד בהפחתת הלחץ על העצב במידת האפשר ושיקום התפקוד הקיים. כלומר, הפיזיותרפיסט יעזור למטופל לשפר את התנועה בעמוד השדרה ובגוף כולו.
בנוסף, יתבצעו תרגילים לחיזוק ומתיחות השרירי במטרה לשפר את יציבות עמוד השדרה המותני ולאפשר מרווח כזה שימנע את הלחץ המופעל על שורש העצב.

חלק משיטות הטיפול האפשריות שלנו רדיקולופתיה מתנית הן:

במקרה בו המטופל סובל מכאבים קשים, ישנה אפשרות לקבל זריקה אפידורלית שתקל על הכאבים.
במקרים נדירים, בהם אין שיפור תוך מספר חודשים, יתכן ויופנה המטופל לניתוח בהתאם למצבו.

כאבים בגב התחתון עשויים להיות מתסכלים וטורדניים ובעיקר עלולים לפגום בתפקוד היומיומי שלנו.
כאשר הכאב נובע מרדיקולופתיה מותנית, ניתן בהחלט להקל עליו ולחזור לאחר טיפול לתפקוד מלא.

אנו זמינים עבורכם לייעוץ, אבחון וליווי.

מדוע כדאי לכם לטפל אצלנו בפיזיוגרופ?

• טיפול קרוב לבית- לנוחיותכם, יש לנו 40 מכוני פיזיותרפיה בפריסה ארצית.
  • זמינות לתור מיידי, לא עוד המתנה של חודשים לתור.
  • יחס אישי- טיפול פיזיותרפיה אחד על אחד למשך כ -50 דקות, בהן תעברו אבחון ותיבנה לכם תכנית טיפול מותאמת אישית.
  • פיזיותרפיסטים מקצועיים

הטיפול רדיקולופתיה מתנית יתמקד בהפחתת הלחץ על העצב במידת האפשר ושיקום התפקוד הקיים. זאת אומרת, הפיזיותרפיסט יעזור לך לשפר את התנועה בעמוד השדרה ובגוף כולו. בנוסף, תבצע תרגילים לחיזוק השרירים.