fbpx

פיזיותרפיה בלט דיסק מתני

סובל מבלט דיסק מתני (בגב התחתון)? בלט דיסק מותני הוא מצב שכיח שעשוי להיות מלווה בכאבים ולפגוע באיכות החיים, אולם חשוב לדעת שטיפולי פיזיותרפיה יקלו על הכאבים ויסייעו בשיפור התפקוד שלך.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

פיזיותרפיה למקרה של בלט דיסק מתני

סובל מבלט דיסק מתני (בגב התחתון)?
בלט דיסק מותני הוא מצב שכיח שעשוי להיות מלווה בכאבים ולפגוע באיכות החיים, אולם חשוב לדעת שטיפולי פיזיותרפיה יקלו על הכאבים ויסייעו בשיפור התפקוד שלך.

מהו בלט דיסק מותני?

הדיסק הבין חולייתי (Discus intervertebralis) הינו רקמת סחוס עבה שנמצאת בין כל שתי חוליות בעמוד השדרה. הדיסק מחבר בין החוליות, מפחית את מרחב התנועה ומהווה בולם זעזועים.
הדיסק בנוי מחלק חיצוני וחלק פנימי. החלק החיצוני עשוי סחוס סיבי בצורת טבעת. החלק הפנימי הוא הגרעין שעשוי מחומר דמוי ג'לי וסחוס והוא מכיל כ- 88% מים (באנשים צעירים).
כאשר יש תנועה בגב, החלק הפנימי (הגרעין) משנה את צורתו בהתאם וכך מפזר את הלחצים בעמוד השדרה ובולם זעזועים. 

חולשה במבנה הטבעת החיצונית של הדיסק יכולה לגרום לדיסק לבלוט וללחוץ על העצב שלידו. מצב זה עלול לגרום לכאב, לחוסר תחושה, לנימול ולחולשה בגב התחתון, בישבן וברגליים. בנוסף, בלט דיסק מתני עשוי להפריע בשינה או בישיבה ממושכת ולהקשות על פעולות יומיומיות.

מהם הגורמים להיווצרות בלט דיסק מתני?

ישנם כמה גורמים שעלולים לגרום להיווצרות בלט דיסק מתני:

  • גיל: ככל שאנו מתבגרים, הדיסקים בעמוד השדרה מאבדים את תכולת המים שלהם והופכים פחות גמישים, מה שהופך אותם ליותר מועדים לנזק.
  • גנטיקה.
  • טראומה: פציעה פתאומית או טראומה לעמוד השדרה, כמו נפילה או תאונת דרכים, עלולה לגרום לבלט דיסק.
  • פעילויות חוזרות, שכוללות כיפוף, פיתול או הרמה של משקלים כבדים, יכולות להפעיל לחץ על הדיסקים בעמוד השדרה ולהגביר את הסיכון לבלט.
  • יציבה לקויה: עלולה להפעיל לחץ נוסף על הדיסקים בעמוד השדרה ולהגביר את הסיכון לבלט.
  • עודף משקל או השמנת יתר עלולים להפעיל לחץ נוסף על עמוד השדרה ולהגביר את הסיכון לבלט.
  • עישון: יכול לפגוע באספקת הדם לדיסקים בעמוד השדרה, ולהפוך אותם לפגיעים יותר לנזק. 

כיצד נקל על הכאב במקרה של בלט דיסק מתני?

פיזיותרפיה היא אפשרות טיפול לא פולשנית שיכולה לסייע בניהול הסימפטומים של בלט דיסק מתני וכך לשפר את התפקוד הכללי של המטופל. בעזרת טיפולי פיזיותרפיה ניתן להפחית את הכאבים, לחזק את השרירים הרלוונטיים, לשפר את טווחי התנועה ולסייע בחזרה לתפקוד יומיומי מלא ככל הניתן.

בפגישה הראשונה עם הפיזיותרפיסט המטפל הוא יערוך אבחון מקיף, הכולל: בחינת ההיסטוריה הרפואית, בחינת תוצאות בדיקת ההדמיה, כגון: CT או MRI, תשאול המטופל, וכן בדיקה פיזיולוגית. כך יוכל הפיזיותרפיסט לקבוע את היקף הפציעה ולבנות למטופל תוכנית טיפול מותאמת אישית.

פיזיותרפיה לבלט דיסק מתני נעשית באמצעות שילוב של מספר שיטות טיפוליות:

מצב של בלט דיסק מתני הוא בהחלט מצב לא נעים שפוגם באיכות החיים. אך חשוב לזכור שזה לא סוף העולם! באמצעות טיפול פיזיותרפי מותאם ניתן להפחית משמעותית את הכאבים ולחזור לתפקוד מלא.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות