fbpx

טיפים איך למנוע כאבי גב

כאבי גב פוקדים כל אחד ואחת מאיתנו במרוצת הזמן. ברוב הפעמים אנחנו מופתעים ומרגישים חוסר עונים מול הכאב הבלתי פוסק (ולעיתים משתק). חשוב לדעת שיש דרכים פרקטיות למנוע את כאבי הגב. כאבי גב הן לא גזירת גורל! כאן תקראו איך להימנע מהם בטרם יצוצו
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

פיזיותרפיה לכאבי גב

טיפים איך למנוע כאבי גב : בכדי למנוע כאבי גב יש בעצם למנוע בלאי ושינויים ניווניים של עמוד השדרה שלרוב נוצרים במרוצת השנים. לכן חשוב לרכוש הרגלים טובים ולשמור עליהם. להלן מספר טיפים שיסייעו לך

  • שפר את היציבה: עמוד השדרה מעוצב עם מספר קשתות טבעיות. שמירה על קשתות אלו מפחיתה עומסים שליליים על רקמות שונות בגב, מסייעת בשמירה על מרכז הכובד, הגמישות והיציבות של הגב הדרושים לתפקוד תקין של הגוף. הקפד על יציבה נכונה בבית, בעבודה ובזמנך החופשי כדי למנוע כאבי גב.
  • הקפד על ארגונומיה: ישיבה ממושכת ולא נכונה יכולה לגרום להופעת כאבי גב. כדי למנוע זאת הקפד לשבת בצורה נכונה עם הישבן צמוד למשענת הכיסא, המנע מישיבה או עמידה ממושכת, בזמן העבודה נסה לשנות תנוחה בקביעות, לעמוד וללכת לעיתים תכופות, למד להתכופף ולהרים משקלים בצורה נכונה דרך הרגליים ולא מכיפוף הגב.
  • בצע פעילות גופנית: בצע פעילות גופנית המתאימה ליכולות שלך. התייעץ עם מומחה לשם בניית תכנית אימונים אישית המורכבת מפעילות אירובית, חיזוק שרירים, גמישות, מהירות, קואורדינציה ושיווי משקל. בכדי למנוע כאבי גב חשוב מאוד לחזק את שרירי הליבה המייצבים את הגב התחתון.
  • בצע תרגילים לשמירה על תנועתיות הגב: תרגילים אלו מודגמים בסרטון המצורף. שמירה על טווחי תנועה מלאים בגב תסייע במניעת כאב.
  • שמור על משקל תקין: עודף משקל מתבטא בעומס על עמוד השדרה ומפרקי הירך, ברך וקרסול. הצטברות שומן באזור הבטן מבליט את הקשת בעמוד השדרה המתני ויכול להוביל לכאבי גב תחתון. ירידה במשקל תפחית עומס זה ותפחית את הכאב. בכדי לשמור על משקל תקין יש לשלב תזונה נכונה עם אימון גופני. לשם כך פנה למומחה.
  • הישמר ככל הניתן מנפילות ותאונות: השתמש במיגון בעת ביצוע פעילות ספורטיבית, שמור על כללי זהירות בדרכים ובצע תרגילים לשם שיפור שיווי המשקל.
  • הימנע מעישון: מחקרים רבים מוצאים קשר בין עישון לבלאי מהיר של עמוד השדרה. ההשערה היא כי העישון פוגע באספקת הדם לרקמות השונות וביניהן לגב ובכך חושף את גופנו לנזקים. השערה נוספת היא כי שיעול מתמיד המתלווה לעישון מגביר את הלחץ התוך בטני ומפעיל לחץ חוזר ונשנה על עמוד השדרה. רבים עם בלט דיסק מדווחים כי שיעול מפיק את הכאב בגב ותחושת ההקרנה לרגליים.
  • הפחת מתחים נפשיים: מחקרים מראים כי למתח נפשי ודיכאון יש השפעה משמעותית על הופעת כאבי גב.
שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.

כתבות קשורות