fbpx

פורום שאלות ותשובות על החיים עם כאבים פרקינסון

רבים מתלוננים על כאבים פרקינסון. הכאבים מובילים למעגל שלילי של ירידה בעצמאות ובתפקוד, ירידה באיכות השינה, ירידה במצב הרוח ואיכות החיים? מה הפתרון לכאבים?
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

רבים מתלוננים על כאבים פרקינסון ביומיום. הכאבים מובילים למעגל שלילי של ירידה בעצמאות ובתפקוד, ירידה באיכות השינה, ירידה במצב הרוח ובסופו של דבר – ירידה משמעותית באיכות החיים.
לקריאת מידע מעמיק על כאבים במחלת הפרקינסון קראו את הכתבה כאן.

1. אני מאובחן פרקינסון ויש לי כאבים בזרוע אחת. האם יש תרגילים מומלצים לבצע? לפנות לרופא ?

חשוב מאוד לאבחן ולהבין מהו מקור הכאב בזרוע. אם הכאבים בצד שבו מופיעות תופעות הפרקינסון ומגיבים לטובה בעזרת טיפול תרופתי אז ייתכן שיש קשר למחלה. כאבי כתף יכולים לנבוע ממספר סיבות כגון דלקת בכתף, קרע בכתף, יציבה כפופה ועוד.
לעיתים תכופות אנשים מגיעים אל אורטופד עם תלונות על כאבי כתף, והוא מפנה אותם לנוירולוג כי הוא חושד בפרקינסון. אחד הסימפטומים בפרקינסון הוא תנועה מופחתת באחת הזרועות למשל בהליכה. אחת התופעות כתוצאה מכך היא כאבי כתף. יחד עם זאת חשוב לאבחן את המקור לכאבי הכתף ולטפל. פיזיותרפיה היא כתובת מצויינת לאבחון וטיפול בכאבי כתף!
מוזמן כמובן להעזר בתרגילים לכאבי כתף המופיעים בערוץ הבריאות של פיזיוגרופ ביוטיוב

2. אני סובלת מכאבים באגן וברגליים. האם מומלץ לפנות למירפאת כאב ולקבל זריקת סטראוידים? האם צפוי שיפור משמעותי?

כל מקרה של כאב מחייב בדיקה והבנה של מקור הבעיה. חשוב להבין כי לא כל כאב קשור ישירות למחלת הפרקינסון וקיימים מספר סוגי כאב רגליים הקשורים למחלה וניתן לקרוא עליהם כאן בהרחבה.
אנחנו באמת מאמינים שטיפולי פיזיותרפיה יכולים להקל עליך משמעותית.

3. כאבי ברכיים שהחמירו משמעותית בחודשים האחרונים עד שאימי מעדיפה כסא גלגלים במקום הליכון. האם זה תופעה הקשורה לפרקינסון?

כל כך חבל לשמוע דבר כזה. היא נמצאת ב"מעגל שלילי" שעלול להוביל אותה לירידה תפקודית משמעותית וחבל. בהחלט יש דרכים להקל על כאבי הברכיים באמצעות טיפול תרופתי וכמובן שפיזיותרפיה חיונית עבורה! 
אנחנו רואים בשטח שאנשים שהפחיתו את הפעילות הגופנית שלהם חווים יותר ויותר קשיים, כאבים, נוקשות ואפילו פחד מהליכה. לעומתם, אנשים שמקפידים לבצע פעילות גופנית (בהתאם ליכולותיהם) שומרים על מצבם. קראו כאן על יתרונות פעילות גופנית למאובחני פרקינסון.
טיפולי פיזיותרפיה יסייעו לה בהפחתת הכאבים, שיפור הגמישות, חיזוק הגוף, שיפור מצב הרוח (כן גם זה חלק מטיפול), תרגול עמידה, שיפור שיווי המשקל והביטחון, הליכה ופעולות יומיומיות שחשובות לה. כמובן שהפיזיותרפיסט יגיע עד הבית ויתרגל איתה בסיטואציות היומיומיות כדי לשפר את איכות החיים.

4. התנועה והכאב מתנגשים לי עם הפרקינסון. עם הפיזיוטרפיסטית אני מצליחה לעשות פעילות אבל מתקשה להיכנס לשגרת אימון בגלל הכאב. יש רעיון להתגבר על המכשול?

כדי לצאת ממעגל הכאב חשוב מאוד לבצע פעילות גופנית, מתיחות, תרגילים לחיזוק, וכמובן לשלב טיפול במקומות הכאובים עצמם.
למאובחני פרקינסון אין פריווילגיה לא לבצע פעילות גופנית. פעילות גופנית היא תרופה לכל דבר.
חשוב מאוד שתבחני יחד עם הפיזיותרפיסטית שלך ״איך כן״ להכניס את התרגול לשגרת היומיום שלך.
בערוץ היוטיוב של פיזיוגרופ יש שפע תרגילים והדרכות שתוכלי לבצע באופן קבוע. בנוסף, תוכלי להצטרף לאימוני האונליין הייעודיים שלנו בקבוצה למאובחני פרקינסון.

5. עיקר הקושי שלי הוא כאבים חזקים. איזה משכך כאבים לפרקינסון ניתן לקחת?

התמודדות עם כאבים במחלת הפרקינסון היא בעיה נפוצה מאוד. המטרה שלנו היא ״לשבור״ את מעגל הכאב. בהתמודדות עם כאב יש הרבה ניסוי וטעיה. לעיתים שימוש במשככי כאבים מביא ליותר תופעות לוואי מתועלת. כדאי להתייעץ עם הנוירולוג לגבי קנאביס רפואי לפרקינסון.
כאשר עושים אימונים, מקפידים על פעילות גופנית מותאמת וכמובן פיזיותרפיה, ניתן להתגבר ולהתמודד טוב יותר עם הכאבים.

6. אבא שלי סובל מאוד מנוקשות בצוואר בעקבות הפרקינסון, ממש מגביל לו את תנועת הראש לצדדים, יש משהו שיכול לרכך לו את הצוואר או להקל מעט?

נשמע שחשוב קודם להבין במה מדובר ומדוע סובל מנוקשות שכזו בצוואר.
לרוב, טיפול פיזיותרפיה יכול מאוד מאוד לעזור בשיפור התנועה בצוואר ובגב העליון ולהפחית כאבים.
שימי לב שחוסר תנועה בצוואר מגביר את הסיכון לנפילות במידה וצריך להביט לאחור, כמו למשל אם הולך בבית ומישהו קורא לו, מנסה לסובב את הראש והתנועה לא חלקה….
נשמח מאוד להפנות אליך פיזיותרפיסט מדוייק עם נסיון טיפולי בכאבי צוואר בשילוב בטיפול במאובחני פרקינסון.

7. אמא שלי שאובחנה בפרקינסון ממש לאחרונה סובלת מכאבי גב נוראיים. האם פרקינסון גורם לכאבי גב? ואיך מקלים על הכאב?

כואב לי לשמוע על מצבה של אמא. באמת שניתן לעזור לה עם טיפולי פיזיותרפיה.
כאבי גב אצל מאובחני פרקינסון יכולים לנבוע מסיבות כמו באוכלוסיה הרגילה כמו: בלט דיסק, גב תפוס, שחיקה בחוליות וכד. יחד עם זאת, חווית הכאב אצל מאובחני פרקינסון היא עוצמתית יותר. נוסיף לזה יציבה כפופה, נוקשות שרירים ומיעוט בפעילות גופנית ונראה החמרה בסימפטומים של הכאב.
לכן, כדי לטפל בכאבי גב חשוב מאוד לפנות לפיזיותרפיה כדי לשלב טיפול בעמוד השדרה, בשרירי הגב והליבה, לשפר את היציבה, לעודד לפעילות גופנית והליכה ובעיקר- שמירה על תפקוד מקסימלי.

8. האם בוטוקס הוא טיפול טוב כדי להקל על התנוחה של הראש המורכן

אנחנו לא יודעים למה אבל למרות שבוטוקס עוזר לדיסטוניה צווארית זה לא עוזר למצב זה כאשר הוא משני למחלת פרקינסון. חשוב להתמיד בפעולות חיזוק השרירים, טיפול מנואלי על ידי פיזיותרפיסט לשיפור ושמירה על טווחי התנועה של הצוואר והגב העליון, יש להשתמש ב״קיוז״ ותזכורות לשיפור היציבה (בהתאם ליכולת הקוגניטיבית) וכמובן לוודא שיש תמיכה טובה בישיבה בכיסא או כורסא במהלך היום. בשינה מומלץ לישון עם כרית אחת. את ההתאמה עושה פיזיותרפיסט או מרפא בעיסוק אצלך בבית.

9. האם מוכרת לכם תופעה של כאב בפה בפרקינסון? עם השמעת קולות של קליקים בלסת.

כאבים במפרק הלסת מוכרים בעולם המערבי. התופעה יכולה להופיע בעקבות לחץ, חריקות שינייים ומתח בשרירי הפנים.
הטיפול הנכון במקרה זה הוא פיזיותרפיה לפה ולסת. הפיזיותרפיסט יכול לאבחן ולטפל בהתאם.

מה הקשר בין כאבים פרקינסון? צפו בהרצאה ממוקדת של הפיזיותרפיסטית נועה בן שטרית
https://youtu.be/pEGIf-F-wDE

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות