fbpx

מניעת פציעות סקי בליווי פיזיותרפיסט

הסקי זהו ספורט אתגרי הדורש משרירי הגוף לפעול בעוצמה בתנאים משתנים של מהירות ושינויי כיוון. רוב הפציעות מתרחשות בשל נפילות והתנגשויות. קיים שוני בפציעות האופייניות בין שני סוגי הספורט. גולשי סקי, נופלים לרוב לצד או אחורה, וחשופים לנזקי ברכיים ברצועות ולקרעים במיניסקוסים. בנוסף, בזמן נפילה עשויים להיגרם שברים וקרעים ברצועות במפרק האגודל. גולשי סקי חשופים גם לפריקות כתף, פגיעות ראש ועמוד שדרה. עם זאת, יש דרכים למנוע פציעות אלו.
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

מגיע לך חופשת סקי בלי פציעות

החורף הגיע ולרבים זה אומר דבר אחד – חופשת סקי! המהירות ולובן השלג מושכים גולשים רבים – אך יש לזכור כי ספורט הגלישה מערב פציעות רבות, עם סיכון לנזק קבוע ואף חמור מכך. זהו ספורט אתגרי הדורש משרירי הגוף לפעול בעוצמה בתנאים משתנים של מהירות ושינויי כיוון. בנוסף, מאחר ומדובר על ספורט עונתי, הגולשים מגיעים לשלג רק פעם בשנה. במהלך החופשה, הם מתמודדים עם ימים ארוכים של פעילות גופנית עצימה, ומסתכנים בעייפות שתוביל לתאונות. הגולש הישראלי אף חשוף יותר לפציעות בשל חוסר ניסיון וטכניקה לא מספקת לעומת עמיתו האירופאי. במאמר זה נסביר כיצד ניתן למנוע פציעות סקי.

אז איך ניתן למנוע פציעות סקי ולמזער את הסיכון? יש להגיע לשלג לאחר הכנה גופנית בליווי פיזיותרפיסט מומחה!

סוגי פציעות סקי וסנובורד נפוצות

רוב הפציעות מתרחשות בשל נפילות והתנגשויות. קיים שוני בפציעות האופייניות בין שני סוגי הספורט. גולשי סקי, נופלים לרוב לצד או אחורה, וחשופים לנזקי ברכיים ברצועות ולקרעים במיניסקוסים. בנוסף, בזמן נפילה עשויים להיגרם שברים וקרעים ברצועות במפרק האגודל. גולשי סקי חשופים גם לפריקות כתף, פגיעות ראש ועמוד שדרה.

בסנובורד רוב הפציעות מתרחשות בנפילה לפנים או לאחור, ואז ניכרות פגיעות בשורש כף היד שנמתח בזמן ניסיון לבלום את הנפילה. נראה גם פריקות כתף, ושברים בעצם הבריח ולאורך הגפה העליונה – בכתף, מרפק ושורש כף יד. בנוסף ניכרות פגיעות בעורף ובעמוד השדרה.

הכנה פיזית נכונה אצל פיזיותרפיסט מומחה תמנע כאב ופציעה

הכן גופך לחופשת סקי בליווי פיזיותרפיסט

כדי למנוע פציעות סקי, חשוב להתחיל להתכונן כחודשיים לפני החופשה. הפיזיותרפיסט יבנה לך תוכנית מותאמת שתעזור לחזק את הגוף, להגמיש את השרירים ולשפר את שיווי המשקל. תכנית האימונים תכלול שיפור סיבולת לב ריאה וסיבולת שריר, כדי שתוכל להחזיק שעות ארוכות על ההר ולהתעייף פחות; חיזוק שרירי הגוף, בייחוד את שרירי הרגליים, הבטן והגב התחתון; תרגילי גמישות והארכת השרירים לשם הורדת הסיכון לקרעים ומתיחות. בנוסף תתאמן על מרכיבי טכניקה הכוללים – תרגול מהירות תגובה וזריזות; שיפור שיווי משקל ותחושת המיקום; וקוארדינציה לשם שיפור התיאום בין חלקי הגוף. הפיזיותרפיסט יבנה את התוכנית, יעלה את רמת התרגול בהדרגה ויוודא כי אתה מתמיד בביצועה.

בנוסף, אם בעבר סבלת מפציעה כמו בלטי דיסק או פציעה בברך, מפגש עם פיזיותרפיסט הוא חובה לשם מניעת פציעות סקי שעלולות להחמיר פציעה קודמת. הפיזיותרפיסט ידאג להדריך אותך בדיוק בהתאם למצבך הגופני ויתן טיפים בעזרתם תשמור על שלמות הגוף, כמו – כיצד להרים את הציוד בצורה נכונה כדי להפחית עומס מהגב, איך ללכת עם המגפיים היעודיים, באיזה אופן ניתן לתמוך בברך וכדומה. בנוסף, הוא ידריך אותך מה לעשות במצב חירום בו אתה חווה כאב במהלך החופשה.

מה עליך לעשות במהלך החופשה כדי להמנע מפציעות סקי וסנובורד?

מומלץ לשכור מדריך מקומי לימים הראשונים. המדריך יכיר לך את האתר, ויעבוד איתך על שיפור טכניקת הגלישה. לפני תחילת יום הגלישה, דאג לחמם את השרירים ולעשות מתיחות כפי שהדריך אותך הפיזיותרפיסט. לאחר סיום יום הגלישה מומלץ לשחרר את השרירים על ידי הליכה קלה ומתיחות. במידה ובמלון יש סאונה, זו דרך מצוינת לשחרור והרפיה.

כשאתה גולש, שים לב לגבול היכולת שלך, ואל תיקח סיכונים מיותרים. תתחיל ממהירות גלישה נמוכה, ורק כשתרגיש בטוח תגביר את המהירות ורמת הקושי. כשאתה עייף, לך לנוח! עייפות היא אחת הסיבות העיקריות לפציעות, ותאונות רבות קורות לקראת סיום יום הגלישה, או לקראת אמצע השבוע, כשהגוף עייף.

ומה אם למרות ההכנות כואב לי במהלך חופשת סקי?

אם חווית נפילה או תאונה במהלך גלישה, דאג לקרר מיד את המקום הפגוע בשלג הנמצא סביבך, ופנה לרופא מקומי. המנע מגלישה אם הכאב ממשיך. במידה והכאב מאפשר את המשך החופשה, מומלץ כבר עכשיו לקבוע טיפול פיזיותרפיה ליום שאחרי החזרה הביתה, כדי לטפל בהקדם האפשרי ולוודא שלא ישאר נזק קבוע.

לסיכום, הכנה גופנית מראש ותגובה נכונה לאחר פציעה, ישאירו אותך כשיר גם לחופשה הבאה. קבע כבר עכשיו תור לפיזיותרפיסט מוסמך!

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

מניעת פציעות סקי בליווי פיזיותרפיסט

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות