פיזיותרפיה לפרקינסון – שיפור גמישות הגוף

מאובחני פרקינסון רבים מדווחים על נוקשות בגב ובמפרקים, שגורמת לחוסר נוחות, מגבלה בתנועה ולעתים מלווה בכאב עמום. נוקשות, שפוגמת בגמישות השרירים, היא אחת התופעות הפיזיות השכיחות של מחלת הפרקינסון. טיפולי פיזיותרפיה המיועדים למאובחני פרקינסון יסייעו לך רבות בשיפור הגמישות, שיפור טווחי התנועה, חיזוק השרירים, שיפור ההליכה ושיפור תפקודי היומיום. ובכלל, יקלו מאוד על הסימפטומים השונים של מחלת הפרקינסון.

פיזיותרפיה לפרקינסון – שיפור גמישות הגוף

מאובחני פרקינסון רבים מדווחים על נוקשות בגב ובמפרקים, שגורמת לחוסר נוחות, מגבלה בתנועה ולעתים מלווה בכאב עמום. נוקשות, שפוגמת בגמישות השרירים, היא אחת התופעות הפיזיות השכיחות של מחלת הפרקינסון. מדוע היא נגרמת וכיצד פיזיותרפיה לפרקינסון יכולה להקל?  מוזמנים לקרוא.

נוקשות שרירים במחלת פרקינסון

נוקשות השרירים אצל מאובחני פרקינסון נובעת ממתח שרירים מוגבר, שמכביד על התנועתיות, מאט את קצב התנועה ולעתים גם גורם לכאבים. נוקשות השרירים מורגשת בגב, בזרועות, ברגליים ובפנים ופוגעת גם בפעולות יומיומיות בסיסיות, כגון: קימה משכיבה או מכיסא, ירידה/עלייה במדרגות ועוד. המגבלה בתנועה שנוצרת כתוצאה מכך עלולה לגרום לתסכול, שאך עלול להחמיר את הסימפטומים האחרים של המחלה, לפגוע במצב הרוח, לגרום להפרעות שינה ועוד.

איך נפחית את נוקשות השרירים ונסייע לגמישות הגוף?

באמצעות תרגול קבוע, מתיחות ומקלחות חמות נוכל לשפר את זרימת הדם, וכך להפחית את נוקשות השרירים.
תוכלו למצוא פעילות גופנית שאתם אוהבים ולהקדיש לה זמן בכל יום. חשוב שהפעילות הגופנית תעבוד על כוח וגמישות השרירים ותהיה מלווה במתיחות לפניה ואחריה.
בנוסף, הקפידו להיות פעילים לאורך היום כולו, גם אם מדובר בפעילות יומיומיות כגון: שטיפת כלים, טיפול בכביסה, הליכה לסופר וכדומה. חשוב לא לשבת בחוסר מעש, כי זה רק יחריף את תחושת הנוקשות.

מרגישים שאתם צריכים הכוונה במציאת הפעילות הגופנית הנכונה ואף משהו מעבר? אנו ממליצים לפנות לפיזיותרפיה.

פיזיותרפיה לפרקינסון לשיפור הגמישות בגוף

הפיזיותרפיסט יבנה עבורך תוכנית אימונים מותאמת אישית, כזו שתשתנה במשך הזמן בהתאם לסימפטומים של המחלה שיופיעו אצלך.

בכדי להשיג שיפור והקלה בכאבים ישלב הפיזיותרפיסט מספר טכניקות כגון:

לפניכם סרטון הדרכה שינחה אתכם כיצד לבצע תרגילים לשיפור הגמישות של הגב והמפרקים בעמידה. חשוב לציין כי התרגילים הללו אינם מהווים תחליף לייעוץ אישי עם פיזיותרפיסט מומחה בטיפול בחולי פרקינסון וכי אין לבצעם ללא הערכת מידת הבטיחות על ידי פיזיותרפיסט מוסמך.

בחירת פיזיותרפיסט לשיפור גמישות הגוף עבור חולי פרקינסון

אנו מאמינים שהדרך הנכונה ביותר לטיפולי פיזיותרפיה היא בהתאמה אישית, לכן אנו מאפשרים גמישות מרבית בבחירת מכון הפיזיותרפיה, בחירת הפיזיותרפיסט המטפל וגמישות בתורים.
לפיזיוגרופ יש מכונים בפריסה ארצית, כך שכל אחד ואחת יוכלו למצוא מכון פיזיותרפיה קרוב לביתו/ה, עם אפשרות להגעת הפיזיותרפיסט אליכם הביתה. התורים זמינים, וכמובן שכל הפיזיותרפיסטים שלנו נבחרים בפינצטה. כולם מוסמכים ע״י מוסדות אקדמיים מהשורה הראשונה, לכולם שנים של ניסיון והכשרות בבתי חולים מובילים וקליניקות ידועות.

טיפולי פיזיותרפיה הם חלק מהותי בהתמודדות ובהקלה על הסימפטומים של מחלת הפרקינסון, אל תוותרו עליהם! זאת כמובן במקביל לתרגול יומיומי קבוע, שישפר פלאים את התפקוד שלך ויאפשר לך להמשיך בשגרת החיים ככל הניתן.