fbpx

טיפים לחולי פרקינסון שישפיעו באמת על איכות החיים

טיפים להתמודדות עם מחלת הפרקינסון, כיצד להקל על היומיום ולהצליח לעשות יותר בעזרת פיזיותרפיה. צרפנו לכם כאן את 10 עצות הזהב של פיזיוגרופ לשיפור איכות החיים של מאובחני פריקנסון
חיפוש מטפלים סגירה
בעיה רפואית
מיקום
מקצוע
שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב email
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter

טיפים לחולי פרקינסון להתמודדות מיטבית עם פריקנסון

אם אתם או בני משפחתכם מאובחני פרקינסון, הטיפים האלה עבורכם.
למחלת הפרקינסון יש תופעות פיזיות כגון רעד, נוקשות, איטיות בתנועה, יציבה כפופה ושווי משקל לקוי. וכמובן תופעות לא מוטוריות. תופעות המחלה מגוונות ובאות לידי ביטוי בתפקודי היומיום השונים כגון: הליכה, קימה מכיסא, לבוש, דיבור, אכילה והיכולת להשתתף במפגשים.

מאחר ותופעות המחלה שונות מאדם לאדם, יש להתאים את היומיום שלך למצבך ולסדרי העדיפויות שלך.

10 עצות הזהב של פיזיוגרופ: טיפים לחולי פרקינסון

בזכות ידע מצטבר מהכשרות והשתלמויות, ובעיקר בזכות למידה מהמטופלים שלנו ריכזנו עבורכם כאן את 10 עצות הזהב של פיזיוגרופ עם כל הטיפים להתמודדות מיטבית עם מחלת הפרקינסון. 

טיפ מספר 1:

סדר יום קבוע: נהל סדר יום קבוע שבו אתה מקפיד על זמני נטילת תרופות, פעילות גופנית, ארוחות ומנוחה. סדר יום קבוע ישמור לך על האנרגיות ויעזור לך לתפקד ברמה הגבוהה ביותר.

טיפ מספר 2:

תכנון ותעדוף: תכנן את פעילויות היומיום שלך בהתאם לשעות ה On/Off. בכל יום יש לנו אינספור מטלות גדולות כקטנות לבצע. חשוב מאוד לתעדף אותן ולהחליט מה הכרחי עבורך. בחר בכל יום פעילות אחת שחשבוה לך ולא תסכים לוותר עליה ותכנן מתי תבצע אותה. כך תשיג כבר ניצחון משמעותי באותו היום. את המשימות הדורשות מאמץ גופני כדאי לתזמן לשעות ה On, כאשר ידוע שהגוף מתפקד טוב יותר.

טיפים למאובחני פרקינסון להתמודדות עם מצבי on/off

טיפ מספר 3:

תנועה היא תרופה! המחקר הגדול ביותר שהתבצע ע״י The Parkinson's Foundation's Parkinson's Outcome Project הראה כי פעילות גופנית במשך שעתיים וחצי לפחות בשבוע השיגה תוצאות טובות יותר מטיפול תרופתי להאטת התפתחות המחלה. לא ברור מהו המנגנון המדוייק לכך אך הנבדקים דיווחו על איכות חיים גבוהה יותר ושיפור במצבם הבריאותי. התחילו כבר עכשיו בפעילות גופנית! קיראו כאן הכל אודות יתרונות פעילות גופנית עבור מאובחני פרקינסון.

טיפ מספר 4:

מצא פעילות גופנית מהנה שתרצה להתמיד בה, כגון: קבוצת תרגול, הליכה, הליכה נורדית, פעילות בחדר כושר, תרגול עצמי על פי הנחיות פיזיותרפיסט, ריקוד או טאי-צ'י. מומלץ לבצע פעילות גופנית בזמני ה On.

טיפ מספר 5:

הפרד ומשול: פצל משימות לחלקים: במחלת הפרקינסון יש פגיעה ביכולת לבצע משימות בצורה אוטומטית. הכוונה היא לפעולות כמו הליכה, גלגול במיטה או קימה מכיסא. הכוונה בהפרדת משימות לחלקים היא לתת לגוף ״הוראות לביצוע״. לדוגמא כשקמים מהכיסא יש קודם להחליק לפנים לקצה המושב, להביא את החזה לפנים, להביא את הרגליים לאחור, לדחוף עם הידיים את הגוף לפנים בתנופה ולהתרומם. העזר בפיזיותרפיסט לתרגול מעשי של משימות יומיומיות מאתגרות.

טיפ מספר 6:

צור כוורת אנשים ותמיכה: תאם ציפיות עם משפחה וחברים לגבי סוג וכמות העזרה שתרצה. וודא שהסובבים אותך מעניקים לך מוטיבציה ואנרגיה חיובית. בנוסף, וודא כי יש סביבך בעלי ידע שיוכלו לקדם אותך. כך למשל פיזיותרפיסט המתמחה בטיפול בחולי פרקינסון ידע ללוות אותך בכל שלב ולעזור לך להנהיג אורח חיים בריא בדגש על תנועה.

טיפ מספר 7:

פוקוס: התמקד במטלה אחת בכל רגע נתון. דוגמא טובה לכך היא הקושי של חולי פרקינסון ללכת ולדבר בו זמנית. הדבר מוביל להאטה בהליכה ואף לסכנת נפילה. על כן חשוב להתרכז במרכיבי ההליכה השונים (כמו הנחת כף הרגל באופן נכון, הגדלת צעדים, הנפת הידיים) ולהמנע משיחה בזמן הליכה.

טיפים למאובחני פרקינסון להתמודדות עם ביצוע שתי מטלות במקביל

טיפ מספר 8:

לחשוב בגדול: מחלת הפרקינסון מתאפיינת בין היתר בצעדים קטנים, כתב יד קטן ועכבישי, היחלשות עוצמת הקול ויציבה כפופה. אחת מדרכי ההתמודדות עם סממנים אלו היא "לחשוב בגדול". אולי זה ירגיש כהגזמה אבל השתדל להעצים ולהגדיל כל תנועה, כל מילה וכל אות ובכך תשפר את יכולותיך.

טיפ מספר 9:

בטיחות: הבטיחות שלך במקום הראשון! חשוב לוודא שהסביבה שלך אינה מהווה סכנת נפילה, חשוב לתרגל את שיווי המשקל, כח השרירים וכמובן לדאוג לבריאות מיטבית פיזית ונפשית.

טיפ מספר 10:

שייכות: הצטרף לקבוצת תרגול, קבוצת תמיכה ולפורומים בפייסבוק. עמותת הפרקינסון מארגנת הרצאות, ימי כיף ומהווה גם היא פלטפורמה לשיתוף.

טיפים למאובחני פרקינסון איך לשפר את ההליכה, שיווי המשקל והתפקוד

אנחנו מבינים את האתגר וחוסר הוודאות שבבחירת מטפל מדוייק. זאת בדיוק הסיבה שאנחנו כאן! המטרה של פיזיוגרופ היא לדייק עבורך את הבחירה מבין המטפלים שלנו שכבר עברו תהליך סינון קפדני ונמצאים בבקרה מתמדת.

חייג עכשיו לשיחת הכוונה שבה נבין  את הצרכים שלך ונדע לבחור עבורך את המטפל המדוייק ביותר בעל הכשרה ונסיון בטיפול בחולי פרקינסון.

שיחת הכוונה עם נציג פיזיוגרופ

השאירו פרטים ונשוב אליכם לייעוץ והכוונה

 

עשית כבר לייק לעמוד הפייסבוק שלנו?

כתבות קשורות