תרגילי פיזיותרפיה רפואיים

תרגילי פיזיותרפיה רפואיים, הינם תרגילים בדרגות קושי שונות המותאמים אישית למטופל במטרה לשפר את תפקוד מערכת התנועה של הגוף. הם חלק מרכזי מתהליך השיקום שלך וככל שתתמיד בהם, תשיג תוצאות טובות יותר

תרגילי פיזיותרפיה הם חלק בלתי נפרד מהטיפול שלך.
פיזיותרפיה היא תחום פרא- רפואי, אשר מיועד לשיפור ושיקום הגוף במקרים של מגבלות פיזיולוגיות אשר פוגעות בתפקוד היומיומי ומגבילות את התנועה. הטיפול הפיזיותרפי מקיף מגוון רחב של תחומים ובעיות גופניות.

מטרת הטיפול הפיזיותרפי היא להחזיר את המטופל לתפקוד מירבי בבית, בעבודה ובכל סביבה בה הוא נמצא.

מהם תרגילים רפואיים בטיפול פיזיותרפיה?

תרגילים רפואיים הינם תרגילים בדרגות קושי שונות המותאמים אישית למטופל, ליכולת שלו ולבעיה ממנה סובל, במטרה לשפר את תפקוד מערכת התנועה של הגוף .הם יהיו בדרגות קושי שונות, עם או בלי אביזר, וכמובן ישתנו לאורך הטיפול בהתאם להתקדמות המטופל. התרגילים מתמקדים בחיזוק שרירים, שיפור טווחי תנועה במפרקים, שיפור שיווי-משקל ושיפור הסיבולת.

התרגילים הרפואיים מתמקדים ב:

• חיזוק שרירים
  • הארכת שרירים קצרים באמצעות מתיחות
  • הגמשה של רקמות רכות
  • שיפור טווחי תנועה במפרקים
  • תנועתיות של מערכת העצבים
  • שיפור שיווי-משקל
  • שיפור הסיבולת
  • הפחתת כאבים

תרגילים אלו הם מרכיב מרכזי בטיפולי פיזיותרפיה. הם מאפשרים למטופל ללמוד שוב את התנועה הנכונה, מפחיתים את הכאבים והשפעתם נמשכת זמן רב.

מתי נשתמש בתרגילי פיזיותרפיה רפואיים?

תרגילים רפואיים משולבים בכל טיפולי הפיזיותרפיה, כדי לתת מענה שלם ומקיף לבעיה.
למשל: כאשר מטופל סובל מכאבים בצוואר, שנמצא כי הם נובעים מחולשת השרירים במקום, ישולבו בטיפול הפיזיותרפי תרגילים לחיזוק שרירי הצוואר והאזור, במטרה לשפר את טווח התנועה שלהם ולחזק אותם במטרה לחזור לתפקודם התקין והמלא.

אנו שמים דגש רב על תרגילים רפואיים בקרב מטופלים הסובלים מפציעות ספורט, במטרה לסייע לשיקום הגוף ולאפשר למטופל לחזור לתפקוד מלא. בתחילה יתרגל המטופל תרגילים כלליים יותר, ולאורך הטיפול יותאמו התרגילים יותר ויותר לתחום הספציפי בו הוא עוסק. למשל: כדורגלן יבצע תרגילים תוך כדי בעיטה בכדור, כאשר יושם דגש על אלמנטים חשובים לתחומו, כמו: זריזות וסיבולת שריר.

גם בקרב מטופלים בני הגיל השלישי יושם דגש רב על תרגילים רפואיים החשובים לטיפול בבעיות הנפוצות בגילאים אלו, ביניהן: בעיות שיווי משקל ויציבה, כאבי גב, שליטה על סוגרים ועוד.

דוגמאות לתרגילים רפואיים לבעיות נפוצות

הכנו עבורכם סרטונים, המדגימים תרגילים שתוכלו לעשות בבית, כדי לטפל בבעיות נפוצות:

הפיזיותרפיסט ילווה וינחה אתכם לאורך הטיפול כולו, אבל אל תשכחו!
ישנה חשיבות רבה להתמדה בתרגילים! לא מספיק לבצע אותם במסגרת המפגשים עם הפיזיותרפיסט שלכם. תרגלו אותם בבית לאורך הטיפול כולו והמשיכו גם לאחר סיום הטיפולים לשם שימור תוצאות הטיפול.

תרגול לכאבי ברכיים
תרגילים לכאבי קרסול
תרגילים לכאבי כתף
תרגילים לכאבי צוואר
תרגילים לטיפול במרפק גולף

שיחת הכוונה עם נציג

השאירו פרטים ונציג מטעמינו ייצור איתכם קשר בהקדם.